Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dd
Ind imellem oplever jeg "hak i billedet" over min digitalmodtager. Jeg synes, at det er helt slemt i dag, hvor der kommer små hak 1-2 gange i minuttet. Så tit synes jeg ikke det plejer at "hakke". Er det bare noget man må leve med ved et digitalt signal, eller ??

Kan det passe, at det er være nogle dage end andre ? - Måske vejret kan have indflydelse ?
Af dd
Det skal måske lige uddybes, at jeg med "hakker" mener små udfald hvor billedet fryser og så kører videre. Og det er meget korte udfald og ikke noget med at billedet fryser i sekunder ller noget. Vi snakker brøkdele af sekunder.
Brugeravatar
Af kthomsen
Hej dd.

Hvis det er en samsung hd-boks fra yousee, kan det være f.eks være 2 ting:

Enten er boksen for tæt på et andet signal (står ovenpå eller tæt på en DVD-afspiller, HDD-optager eller, lign) som forstyrrer.

Eller også kan det være den er blevet for varm (også selvom om den står frit), hvor du så skal slukke helt for den i 10min og så kører den igen i nogle uger. Du kunne evt. slukke helt for den hver aften du går i seng, da den kan bruge på til 19-20W i standby.

Er det ikke Samsung fra yousee, så ved jeg ikke.
Af dd
Hmm, den står ganske vist tæt på en dvd-afspiller, men i og med, at begge står på mit tv-bord, er der begrænsede muligheder for, hvor langt jeg kan adskille dem. Og som sagt var det først i går, at billedet hakkede 1-2 gange i minuttet. Den første måneds tid, har der ikke været nævneværdige problemer i den retning.

Du skriver, at den kan være blevet for varm evt. Det sjove er, at min boks er lun/varm, når den er i standby, men derimod kold, når den er tændt ;;)

Kan det bare være en dag, hvor signalet var forstyrret evt ???. Synes dog ikke, at der var problemer med mit analoge signal.
Brugeravatar
Af kthomsen
Det kan da godt være signalforstyrrelser, men jeg havde selv meget hak på kun TV2 på min boks, eller også stod der bare jeg skulle tjekke antennekabel på TV2. Så jeg ringede til yousee. Den stod ovenpå en DVD/HDD optager som de bad mig lave om på. Nu har jeg adskilt dem så der er en hylde imellem på mit tv-bord og der er fri udluftning for oven til HD-boksen. Og jeg har meget sjældent problemer med boksen nu.

Så hvis din boks står lige ved siden af DVDen så se om du kan flytte den lidt, især hvis nogle af kablerne fra HD-boksen er "snoet" sammen med kabler fra f.eks DVD'en.

Det lyder helt tosset, da jeg har ok kabler, men det funker! O_O