Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NicolaiThrane
Hej allesammen, jeg er ny her. Så håber på at i kan hjælpe:)
Jeg står og skal bruge et nyt tv. Vi ligger omkring 6000,- maks, og mellem 37" og 42".
Jeg har kigget meget på Zeptos kampagne med 42" for 5300,-
Og jeg har haft kigget på Panasonics px80.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at vælge det rette, for jeg er rimelig på bar bund, og kan ikke rigtig bestemme mig. Selvom jeg har læst en hel del.

Brugen af tv'et er hovedsageligt, tv, film/blu-ray og måske tilkobling af computer.

Mange tak for hjælpen på forhånd:)
Af RomanFanatic
Panasonic > Zepto, any day! Til film skulle PX80 virkelig være lækker, men desværre egener det sig ikke særlig godt til pc brug. Derimod skulle PX80 være overlegen på analog signal.
Af NicolaiThrane
Okay, så hvis det hovedsageligt et film/blu-ray og analog tv jeg kører, er det så px80'eren jeg skal gå efter.

Men jeg studser over forskellen i at det ene er plasma og det andet er lcd. og zeptos er full hd?
Af Kratz
FullHD har ikke rigtigt nogen betydning i den skærm størrelse, men mindre du skal sidde meget tæt på skærmen.
Læs evt. Flatpanels artikel om emnet: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511

PC spørgsmålet er mere relevant. Skal du have stillestående billeder på skærmen, eller er det mere til spilbrug?
Af NicolaiThrane
Ja hovedsageligt kommer jeg nok ikke til at bruge computeren særlig meget sammen med. Men muligheden for at kunne slutte den til, og evt se en film eller andet ville være rart. men ikke noget som jeg behøver. Jeg prioritere klart et godt billede på analog, dvd og blu-ray.
Af Kratz
I givet fald ser jeg ingen fare ved at vælge PX80 :)
Brugeravatar
Af kthomsen
NicolaiThrane skrev:Ja hovedsageligt kommer jeg nok ikke til at bruge computeren særlig meget sammen med. Men muligheden for at kunne slutte den til, og evt se en film eller andet ville være rart. men ikke noget som jeg behøver. Jeg prioritere klart et godt billede på analog, dvd og blu-ray.
Har selv PC'en tilsluttet til min PX80 til film osv. Absolut flot billede der også. Du kan godt surfe lidt. Men er det til meget PC brug som tekstbehandling, powerpoints osv, så er LCD at foretrække.
Du vil ikke blive skuffet af en PX80!
Af NicolaiThrane
Okay så tror jeg efterhånden at dommen er faldet. Det bliver px80'eren..
Nu er spørgsmålet bare hvorfra den skal købes. indtil videre ser jeg recordere som det billigste?
Af RomanFanatic
Nu har jeg ingen erfaring, men selv afgiver jeg en ordre hos Dansk It lager, i næste uge. For det første er fragten gratis, samt skærmen leveres stående på en palle med GLS. udover dette koster den hos DIL 6500, hvilket er en meget fornuftig pris.