Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af steffenj
Hej jeg har i sinde at købe et nyt tv da min gamle fladskærm er kaput.
De tv jeg lige har i sigte er de nye LED modeller fra henholdsvis samsung og philips.
Jeg kan ikke rigtig lure forskellen på dem via producentens hjemmeside og kan ikke rigtig finde nogle tests på philips skærmen. Skal lige siges jeg har set begge skærme live in action men er lidt svært da man ikke rigtig kunne sætte dem op mod hinanden.

Nogen der er faldet over nogle tests af 42PFL9803H?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt her om philips modelen virkelig er det mere værd end samsungs?

Mvh
Steffen Jespersen
Brugeravatar
Af Tech2007
Hej Steffen

På nuværende tidspunkt er der desværre ingen anmeldelser af Philips' 42PFL9803H.

Med den budget, som du har, så burde du helt klart, at gå efter Pioneer PDP-LX5090. Det vil du slet ikke fortryde. Den kan fås til ca. 23.000kr. eller du kan selvfølgelig også vælge H-modellen til 25.000kr.

Så er spørgsmålet bare om du har plads til en 50 tommer. Hvis du har, så køb den, for du får ikke noget bedre TV end Pioneer 9G, hverken Plasma eller LCD.
Af steffenj
Mit problem ligger bare i at jeg ikke er den store plasma fan. Er for bange for de så kaldte "burn in" og i forhold til størrelsen har jeg ikke plads til et 50". Endnu en af grundene til jeg har valgt at sigte efter lcd istedet for plasma. Er bestemt også imponeret af pioneers skærme (har dog ikke set de nye i action) men er altså også imponeret af billed kvaliteten på de nye LED skærme da jeg så dem til en præsentation. Desuden kan jeg få dem til formidabel pris :D
Men tak for rådet.
Af JKay
Så køb Samsung. LE40A796 koster 11945,53 DKK i Sverige. Samme model som i Danmark!! Bare billigere :)
Philips 9803H koster 21500,- dkr i Sverige!! og 22500,- dkr i Danmark.

Se: http://www.alltipc.com/
Af steffenj
Mange tak for linket og svaret. Skal siges prisen ikke er noget problem da jeg som sagt får dem til en god pris. Men hælder også selv mest til samsung da den både har godt billed og et super flot design efter min mening.
Men mange tak. :)