Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Der skulle vel ikke være nogen der rent faktisk har prøvet begge disse to 20" bredformat skærme?

Med Metro's pris på Philips'en, koster skærmene stort set det samme og derfor ville det være interessant at høre hvilken en der er bedst.
Af TYBO
Så vil jeg nok sætte mine penge på philipsen som jeg selv har købt.
Men du skal nok regne med at Metro har udsolgt.
Desuden er det jo ikke alle som kan handle ved Metro.
Man skal jo have et Metrokort.
Af Lyngbo
Har du selv prøvet Medion skærmen?

Jeg er godt klar over at mærket Philips går for at være bedre kvalitet, men eksempelvis Samsung var også engang et lavprismærke som Medion er det nu. Nu er alle vist enige om at Samsung laver ganske gode skærme.

Derfor er jeg ude efter at høre om nogen evt. har prøvet begge skærme.

Jeg er selv ret imponeret over Medion skærmen, men der er nogle få ting jeg ikke er 100 % tilfreds med.

Jeg har selv mulighed for at handle i Metro, men jeg er da bange for at du har ret i at den er udsolgt.
Af TYBO
Lyngby: Det er et S-IPS panel der er i den philips..jeg vil skyde på at det er et TN panel der er i den Medion.
Det burde være grund nok.
Af Lyngbo
TYBO skrev:Lyngby: Det er et S-IPS panel der er i den philips..jeg vil skyde på at det er et TN panel der er i den Medion.
Det burde være grund nok.
jeg har ingen som helst forstand på de paneler, men "skyde på" kan vist alligevel ikke bruges til så meget :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Få en der har skærmen til at kigge på den nedefra - hvis farverne bliver synligt dårligere (ala et negativ fra et kamera) så er det et billigt TN panel der sidder i skærmen.
Af Lyngbo
yakken skrev:Få en der har skærmen til at kigge på den nedefra - hvis farverne bliver synligt dårligere (ala et negativ fra et kamera) så er det et billigt TN panel der sidder i skærmen.
Jeg har den selv (indtil videre) og jeg har lige lavet forsøget som du foreslår.
Farverne bliver ikke særlig meget dårligere, men selvfølgelig er den ikke så lysstærk når jeg kigger på den nedefra, men det ser på ingen måde ud som et negativ.
Jeg har iøvrigt ingen pixelfejl så vidt jeg kan se - men der er som nævnt i en anden tråd "små fine uldtråde" eller noget der ligner et meget fint "filter" foran skærmen.
Det er det eneste der generer mig.
Ellers er den superflot i farverne og meget skarp.
Af TYBO
Lyngbo: et S-IPS panel er hurtigere end et tilsvarende TN panel med samme ms angivelse og den holder farverne når man ser den på siden og oppe og nede fra.

Så er der også noget med at et S-IPS har flere farver end et TN panel.

Og så er der ingen uldtråde på den Philipsskærm.
Grunden til at det var et godt køb med den Philips skærm var at det var en at de første S-IPS paneler der kommer i en hastighed hvor de kan bruges til spil. Før var de kun i 16ms.
Af Lyngbo
TYBO skrev:Lyngbo: et S-IPS panel er hurtigere end et tilsvarende TN panel med samme ms angivelse og den holder farverne når man ser den på siden og oppe og nede fra.

Så er der også noget med at et S-IPS har flere farver end et TN panel.

Og så er der ingen uldtråde på den Philipsskærm.
Grunden til at det var et godt køb med den Philips skærm var at det var en at de første S-IPS paneler der kommer i en hastighed hvor de kan bruges til spil. Før var de kun i 16ms.
Nu har jeg lige været nede for at hente Philips skærmen også. Jeg har begge to nu og så skal der kigges og testes.
Jeg har dog ikke modellen fra Metro men den fra El-Giganten og forvirringen om hvorvidt den er på 16ms eller 8ms er jeg så ikke rodet ind i. Min er jo nok helt sikkert på 16 ms selvom de hedder det samme.
Af xenius
I den anden tråd om Philipsen er det blevet afklaret, hvordan man ser om det er en 16ms eller 8ms.

Du skal kigge på serienummeret hvor ciffer 5-6 er året og ciffer 7-8 er ugen for produktion.

Skærme fra efter uge 50 2005 skulle være 8 ms :)
Af TYBO
Du kan se det på nummeret: BZ000552XXXXXX
Hvis der står BZ0005 er skærmen fra 2005. Tallet derefter skal så være højere end 50.
Hvis der står BZ0006 så er skærmen fra 2006 og alt er i orden.
Af Lyngbo
Jeg kan ikke se noget serienummer der starter med BZ, men derimod starter det med VN1B efterfulgt af 0524.

Mon ikke det betyder at jeg har den gamle model?

Det er lidt skidt, men betyder det noget som helst hvis man sjældent spiller?
Af xenius
Det er jo især ved FPS spil du vil opleve en lav opdateringshastighed generende, grundet de hurtige bevægelser som kan afføde en skyggeeffekt.

Så hvis det ikke lige er det du bruger din skærm til, kan en 16 ms model jo være ligeså tilfredstillende som en 8ms model :)

Personligt ville jeg dog stadig gå efter den opdaterede model, nu hvor de koster det samme.
Af Lyngbo
Hvad er FPS spil?

Nu har jeg iøvrigt haft tid til at sammenligne Medion og Philips.skærmen Jeg har haft dem stillet op ved siden af hinanden og kigget nedefra, oppefra, fra siden, langt fra og tæt på. Der er virkelig minimal forskel på de to. Medion skærmen er rigtig fin selvom det ikke lige er et mærkevare-mærke. Philips'en vinder dog med et lille bitte k....hår. Der er en anelse færre "uldtråde" i dens skærm, men det er virkelig småting der skiller dem ad.