Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis lagrene har A00 stående, så tvivler jeg på at de trækker alle skærmene retur og opdaterer dem. Det er langt fra alle der lægger mærke til disse fejl, så jeg tror nu altså at de sælger ud og tager reklamationer hen ad vejen.
Af caxx
Nu er det snart 2 måneder siden de sagde de ville ligge a01 ind på de skærme de ville producere frem over, så det tvivler jeg stærkt på.. men hvem ved hvor langt dell er fremme i danmark >.<
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skærmene i DK kommer ikke fra et dansk lager. De sendes fra et centralt EU lager i Holland.
Af caxx
Right.. Har også lige snakket med dell over telefon, de viste dog ingenting om det.. >.<
Men jeg vil da også tro du har lagt den firmware opdatering ind.. det er jo ikke nok der tager specielt lang tid, og ellers kan der jo forkommer nogen fejl som input lag, farverne osv.. de mister jo bare penge på jeg returnere mig skærm.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, men som sagt, så tror jeg det er en meget lille procentdel der rent faktisk opdager fejlen. Hvis prisen for at tage alle skærme ud og opdatere dem overstiger omkostningerne ved eksempelvis 5% returrate, så bliver skærmene nok ikke opdateret før de rent faktisk kommer retur.

Da lageret netop ikke er i DK, så ved Dells kundeservice her i DK heller ikke noget om hvilke revisioner af skærmene der står dernede.
Af caxx
Hmm, gider jeg heller ikke tage sorgerne på forskud :)
Nu må vi bare så hvilken firmware version min skærm kommer med..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo slet ikke sikkert, at den model du får af skærmen har fejlen, selvom der er tale om A00. Så, som du selv siger, så behøver du ikke ærgre dig på forhånd ;)
Af LKCH
Cyber Andy skrev:Alle jer der kikker på den her model... køb en anden. Det er latterligt at vente så længe på noget der ikke er i orden fra starten af. Se på LG..
Måske har du overset det her i tråden, men faktisk er vi nogen der er ret godt tilfredse med vores 2408...
Af LKCH
Jasser skrev: 2. I nederste venstre hjørne - når WinXP loades og afsluttes, er der en lilla misfarvning af det lyseblå (fuldstændigt som havde man sat en uisoleret højtaler ved siden af en crt skærm)

Dette ses dog ikke når windows er loadet
Jeg har set det samme - på flere forskellige skærme. Det er, så vidt jeg kan se, den blå grafik der simpelthen går over i en lilla tone. Det skal med andre ord se sådan ud.
Det kan man mene om hvad man vil - men her skal kritikken nok rettes mod Microsoft, frem for Dell :p
Af gunder
Til jer som har købt skærmen fra England: Hvad med strømstikket? Har strømkablet der følger med, ikke engelsk strømstik som er anderledes end de danske? Hvad har i gjort her?
Af LKCH
Gunder: Du skifter bare kablet ud med et dansk. Hun-stikket (det som går ind i skærmen) er det samme på alle kabler.
Af caxx
Nå, så fik jeg langt om længe min nye PC fra dell, dog til stor skuffelse af skærmen er rev a00. Men har nu alligevel ikke oplevet et eneste problem, eller faktisk da jeg spillede Crysis, kom der oppe i højre hjørne nogen 2mm x 2mm priker, grå.. som begyndte af flimere.
......................................................

det er røde er det område der flimerede, med de grå firkanter jeg beskrev før, der var ca. en firkants mellemrum mellem dem, ved dog ikke om det har været skærmen eller bare lorte Crysis.. du finder virkelig ikke et spil med flere fejl! :/ desværre, ellers super grafik, men tænkte på om nogen har jer har hørt om lignede tilfælde ?
Af SLL
Jeg har selv overvejet en 2408, nu hvor Dell har sat den ned til under 5 kilo. Så jeg tror den er noget af det billigste S-PVA, hvis ikke den billigste pt.

Men jeg er i tvivl omkring det med input lag, hvor betydeligt det er på en stor skærm, da jeg spiller en del FPS spil. Jeg har en 2007FP skærm, som jeg har været meget glad for siden kan kom på markedet. Hvordan er 2007FP i forhold til 2408 mht. til input lag, banding og øvrig generel kvalitet på billedet mv?

På min 2007FP har jeg ikke bemærket noget input lag, måske nok fordi jeg ikke helt er med på hvordan man bemærker det. Men ej heller da jeg gik fra en CRT skærm til min nuværende 2007FP syntes jeg der var mærbar forskel mht. input lag.

Til jer som lige har fået en 2408, er det seneste firmware revision.. A01, A02?

Nogen skriver, at jeres skærme "støjer" eller siger en smule fra panelet/strømforsygningen. Er dette et generelt problem med 2408?

Til sidst, hvor tilfreds er i med jeres 2408?

Mvh. SLL
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har også en 2007FP stående og den har mærkbart mere inputlag end min 2407WFP (altså ikke 2408WFP). Hvis du ikke har problemer med 2007FP, så vil du nok ikke skulle bekymre dig helt så meget for 2408WFP.

Banding er dog noget bedre afstemt på 2007FP og jeg vil også mene at farverne er nemmere at få indstillet godt på dén model. Det udvidede farvespektrum på de fleste nye skærme gør det til lidt af en pine at få skærmene til at matche rent farvemæssigt. Min 2007FP og 2407WFP kan ikke kalibreres til at vise samme farverum helt nøjagtigt. Jeg får konstant variationer på den ene eller den anden måde.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9