Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cyber Andy
Hej Guru'er

Jeg har mig denne lækre LG W2600HP skærm jeg fandt ved jeres hjælp herinde for en måneds tid siden 8)

Dog har jeg fundet ud af nogle ting, som jeg ikke kan løse alene.

I Photoshop CS3, kan jeg ikke lave en hvid farve. Den beder mig i begyndelsen om at calibrerer skærmen - men lige lidt hjælper det med LG's Software. http://peecee.dk/upload/view/134199 Ligemeget hvilken jeg klikker på, gør det nogen forskel.

Jeg har også lagt mærke til, at den i Windows Billedgalleri laver dene gullige, fremfor hvide farve.

Hvad skal jeg gøre? Det er kun i nævnte programmer den driller med farver. Hvid er kridhvid i alle andre programmer/ billeder mm. Den står fremragende!
Jeg anvender i øvrigt det populære Windows Vista - Home Premium 64 bit.

Håber i kan hjælpe mig!

Mvh Andy
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har desværre intet kendskab til Vista, så jeg giver blot et bud på hvordan du kan løse problemet - selve udførelsen må være op til dig, da jeg ikke er bekendt med menuer mv. i Vistas kontrolpaneler.

Prøv at slette (eller deaktivere) de farveprofiler der er tildelt fra Windows' side og se hvad der sker. Er der ikke nogen håndtag at justere på via OSD menuen på selve skærmen? Skal man igennem et program for at ændre settings?

Kører der noget program i baggrunden der indstiller gamma mv. for skærmen? I så fald, så slå det fra.
Af Cyber Andy
Hej Jakken

Jeg har fundet dette i Vista, men det hjælper mig ikke rigtigt.. Typisk:

http://peecee.dk/upload/view/134326

Jeg har ændret i indstillingerne der, men det har ikke ændret på noget. I Microsoft picture manager, står billederne med den rigtige hvide farve. Ikke i CS3 eller Windows Billed galleri
Af Cyber Andy
Hvis det ikke hjælper, hvem skal man så evt forhører sig hos?

Det er jo super steneren den situation der er her..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan ikke se andre syndere end Windows Vista - og evt. hvis du har et stykke farvekorrektionssoftware kørende i baggrunden.

Måske der er hjælp at hente i mere Windows-orienterede fora?
Af Cyber Andy
Hey igen og tak for ideerne

Jeg fandt ud af, at hvis jeg gik ind i fortemanager LG's program til skærmen. Valgte den profil der hed skærmens navn (vis nok en jeg har gemt) Startede CS3 igen og annulerede det den poppede op med - så virker den hvide farve.

Dog er Windows mediaprogram stadig åndsvagt og giver billedet et gulligt skær'