Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af caxx
Hey :) - jeg er helt ny her, så håber jeg gør det rigtigt hehe..
Men som der står i overskriften skal jeg købe en 24" .. den skal helst være fra dell, jeg tænker på den her model: http://accessories.euro.dell.com/sna/pr ... sku=147255
Er den dårlig ??
.. Ellers vil jeg også gerne spørge om 24" er for stort til gaming, jeg tænker på om man kan nå at overskue det hele ?
Jeg sidder ca. 75 cm fra skærmen og kan nok ikke komme meget længere væk pga. af mit skrivebord!
Af caxx
Håber i svarer hurtigt her inde :D vil nemlig gerne snart købe den.. gider bare ikke bruge 5,5k kroner på en skærm der er dårlig >.>
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der har været en del rapporten om inputlag på netop den model, hvilket du kan læse mere om ved at søge på modelnummeret her i forum. Det gør den ikke særligt velegnet til spil.

Der er mange andre tråde om spil-skærme i 24" segmentet, som du måske kan hente inspiration fra.
Af caxx
Ye, har læst om input lag, men du har vist fikset den med noget firmware opdatering.. ellers er den vel ok ?? .. tænkte på om det er for stor en skærm til gaming ? - har læst jeres artikel om gaming skærme, og der var kun 22" ;o
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke noget der hedder "VN". Du kan læse om paneltyperne i vores panelsektion på forsiden:
http://www.flatpanels.dk/paneltek.php

Når du kommer over i TN panalerne hos Dell, så er der ikke længere noget der gør deres skærme attraktive. Priserne er ikke noget specielt ift. hvad du kan få med så mange andre modeller.

Du bør være meget opmærksom på om din PC har hardware der er kraftig nok til at trække en 24" skærm. Opløsningen på en 24" model er 1920x1200, hvilket kræver et af de hurtigste grafikkort på markedet for at afvikle de nyeste spil. Du bør ikke benytte andre opløsninger end den skærmen er bygget til.
Af caxx
Hmm, den står bare under dells side "Skærmtype:
VA - Vertical Alignment"

Men vil du mene at en 24" er for stor til gaming og at jeg skulle nøjes med en 22" ?
Af caxx
Men VA er så ikke nødvendigvis bedre end TN ?
Ang. den PC jeg har er det med gtx 280 1gb.. så den skulle kunne klare det, men jeg vil bare gerne have den "bedste" skærm for gaming, bare et must den er fra dell da jeg skal købe den sammen med min far ( lidt irrelevant)
Ved så bare ikke om jeg skal vælge 2208wfp (22") istedet for 2408wfp (24") da i siger 2408wfp har input lag..
Af caxx
yakken, du har da forresten 2407wfp eller hvad ? - er den god ? :) for stor til gaming eller hvad ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ro på! Du kan tilføje ting til dine indlæg via "Ret" knappen øverst til højre ;)

Du skrev "VN" og ikke "VA". VA findes i forskellige varianter, hvilket du stadig kan læse om i vores panelsektion.

2407WFP har ikke de samme problemer, som 2408WFP mht. inputlag i alle dens revisioner. Mit eget eksempler er ganske udmærket til at spille på, men jeg er ikke den store gamer normalt - det er primært grafikredigering jeg bruger den til.

VA vs. TN er oftest et spørgsmål om hvad du skal bruge den til. VA teknologien tilbyder bedre farver og større betragtningsvinkler, men teknologien er ikke ligeså hurtig som TN, hvorfor sidstnævnte oftest benyttes til spil-skærme. Du kan derfor ikke stille det så firkantet op og sige at "den ene er bedre end den anden".
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, spillene kan godt køre 1920x1200, men der kræves en hel del af din hardware for at trække dem i den opløsning. Forvent ikke at kunne køre Crysis i fuldskærm med dit nuværende grafikkort på en sådan skærm.

Det er jo ikke en 100% sikkerhed at du vil blive irriteret over inputlag, men nu kan du ikke sige at du ikke var advaret på forhånd. Ligeledes er der rapporter om nogle farveforskelle hen over skærmfladen, hvilket også er lidt uheldigt.

Du behøver ikke grave reviews frem for at overbevise mig - det er dig der skal købe skærmen. Jeg har læst hvad der er skrevet om skærmen i tidens løb og det er ret godt genfortalt i den anden tråd du allerede har skrevet en kommentar i.

Et udmærket review findes her:
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_2408wfp.htm
Af caxx
Hmm, tak fordi du gider hjælpe mig forresten :)
Tænker på om jeg så skulle købe en 22" i stedet for ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det må du jo gøre op med dig selv. Det kan tilføjes at 2408WFP kan køre med 1:1 pixelmapping, således at opløsninger lavere end 1920x1200 kan vises med sorte kanter omkring (jeg bruger det selv på min 2407WFP). Men det ændrer ikke på inputlag, desværre.