Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JKay
Hifiklubben sælger nu den nye samsung 796:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/bil ... _sort_.htm

Fulde navn: LE40A796R2W
Den har LED backlight og DVB-C m. MPEG4 !!!

Storebror serie 9 har en masse ekstra features som jeg alligevel ikke får brug for.

Jeg tror dette bliver mit nye TV. :)

Er der nogen der har set nogle tests / reviews af denne model?
Af JKay
Hmm... ser ud til at den har lidt problemer med upscaling og med 25fps/50Hz signaler. I denne test af LN46A950 nævnes ingen af disse problemer:

http://reviews.cnet.com/flat-panel-tvs/ ... 82079.html

Måske de kun testede ved 24p og 60Hz (US).

Jeg tror jeg venter lidt til der er flere tests og tests af den nye philips 42PFL9803H med LED backlight.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Generelt er HDTVtest noget mere grundige end CNet. Jeg ville nok stole mere på deres gennemgang.
Af Holm86
hvad har 9-serien som 7-serien ikke har??
Af JKay
9 Serien har bl.a. en masse interaktiv underholdning og spil, hente div. informationer fra internettet, som nyheder, vejret m.m.
Af Holm86
okay men det er samme billede kredsløb/processor eller hvad??
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Samsungs nye serier (7, 8 og 9) er i min mening noget forvirrende. 7 serien har i HDTVtest.co.uk's test LED backlight, men den 7 serie der er annonceret herhjemme i første omgang, har det ikke. Her gælder det først fra 9 serien.

Forskellen må ligger i 780/790 og 750 angivelsen - hvorfor man gør dette indenfor samme serie, er mig uforståeligt, men det skaber hvert fald en noget rodet situation.

Man bør dog være opmærksom på denne forskel. Testen på HDTVtest af 7 serien er således ikke repræsentativ for alle modellerne i 7 serien.
Af Holm86
ja 786 har led-backlight 756 har ikke ....

og de test jeg indtilvidere har fundet af 7-serien har alle været med LED ...

men jeg kan ikke helt finde ud af om nummeret bag 7-tallet også har noget med farverne på tv'et at sige?? for har set 7-serien både med rød kant, blå kant og alm gennemsigtig kant....
Af JKay
Ja, Det ser ud til at modellen med led-backlight i nord-europa hedder LE40A796R2W og LE46A796R2W (DVB-T/C MPEG2+4)

I Frankrig hedder den LE40A796R2M og LE46A796R2M (kun DVB-T MPEG2+4)
I Resten af Europa hedder den LE40A786R2F og LE46A786R2F (kun DVB-T MPEG2)

De ser alle ud til at have blå ramme.

Dem med rød ramme har IKKE led-backlight!
Af Holm86
okay det er da godt nok for syntes bestemt at den blå ramme ser supergodt ud ....

ved du om A9 serien også bliver med den blå ramme?
Af JKay
De 956/959/966 jeg har set ser alle ud til at være mørkegrå med fiskeskæl mønstre. Også meget pæn.

Jeg ved endnu ikke om den danske model kommer til at hedde 959 eller 966.

8 og 9 serien har DLNA som jeg faktisk er ved at blive lidt vild med.. Så kan man streame avi og mp4 h.264 film m.AC3 lyd til sit TV!
Men prisen skal være iorden...
Af BC
JKay skrev:De 956/959/966 jeg har set ser alle ud til at være mørkegrå med fiskeskæl mønstre. Også meget pæn.

Jeg ved endnu ikke om den danske model kommer til at hedde 959 eller 966.

8 og 9 serien har DLNA som jeg faktisk er ved at blive lidt vild med.. Så kan man streame avi og mp4 h.264 film m.AC3 lyd til sit TV!
Men prisen skal være iorden...
8 seriens priser.

40" = 17.000 dkr

46" = 20.000 dkr

Priserne er vejledende udsalgs priser fra Samsung Nordik A/S
Med C og T tunner og mpeg 4 så du kan se de HD kanaler som YueSee tilbyder idag + den nye tv2 film som starter den 1/1 - 2009 Du skal bare huske at købe ca mondul og et abonement hos YuoSee og det medfølgende kort.

DLNA er noget som mange Dansker ikke har fået øjnene op for !

Samsung kommer også med en dongel til at få en trådløs opkopling til dit TV eller en lanforbindelse via din router.

De nye telfoner fra ex Sony - Erisson, Nokia og Samsung har DLNA indbyget i delefonen så når du kommer hjem kan overføre din bilder og video direkte til skærmen.