Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af EmilFR
Hvorfor summer Panasonic PX80 når det skal vise hvide farver og når det viser andre farve hvor det dog er knap så høj en summen? :s
Brugeravatar
Af Andromedia
Jeg gætter på det er switchmode strømforsyningen som summer. Når px80 viser et helt hvidt billede bruger den aller mest strøm, og så summer den mest.

Personligt kan jeg ikke høre nogen summen fra min px80
Af EmilFR
Andromedia skrev:Jeg gætter på det er switchmode strømforsyningen som summer. Når px80 viser et helt hvidt billede bruger den aller mest strøm, og så summer den mest.

Personligt kan jeg ikke høre nogen summen fra min px80
Okay, kan nemlig ikke finde ud af om det er normalt, eller om jeg skulle ringe og brokke mig O-O
Af martinlk
Hvis TVet er nyt, så prøv at lade det køre lidt. I mit tilfælde bli'r "summen" reduceret efter bare 15-30 min (?). Jeg går ud fra at det er elektronikken der lige skal varme op.
Af thomit
Etter hva jeg har lest meg til på div. forum, så kan det se ut som om enkelte eksemplarer av PX80 summer mer enn andre - noen hører en svak summing når det er mye lys på TV-bildet, hvilket ikke er ukjent på plasma-TV, og regnes som normalt - andre har en så høy summing at det blir direkte plagsomt. 4 personer jeg kjenner har skaffet seg et PX80 på min anbefaling, og ingen av dem melder om problemer med summing. Mitt eget PX80 er helt uten summing overhodet - det kunne så vidt høres når det var helt nytt, men det blev dødsens stille etter ca. 1 ukes bruk.
Jeg synes at du, og alle andre som synes at summingen er plagsom, bør forlange å få byttet TV - og håpe at det nye TV er bedre - men gi det 1 uke eller 2 først.
Af Topduck71
Jeg håber den brummen mm. ikke er på PZ8 model som jeg har planer om at købe.

Ved vi i hvor stort et omfang vi er plaget af dette brummen?

/Topduck
Af EmilFR
thomit skrev:Etter hva jeg har lest meg til på div. forum, så kan det se ut som om enkelte eksemplarer av PX80 summer mer enn andre - noen hører en svak summing når det er mye lys på TV-bildet, hvilket ikke er ukjent på plasma-TV, og regnes som normalt - andre har en så høy summing at det blir direkte plagsomt. 4 personer jeg kjenner har skaffet seg et PX80 på min anbefaling, og ingen av dem melder om problemer med summing. Mitt eget PX80 er helt uten summing overhodet - det kunne så vidt høres når det var helt nytt, men det blev dødsens stille etter ca. 1 ukes bruk.
Jeg synes at du, og alle andre som synes at summingen er plagsom, bør forlange å få byttet TV - og håpe at det nye TV er bedre - men gi det 1 uke eller 2 først.
Okay, mange tak lige den hjælp jeg ledte efter :)