Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AndyBN
Hvis man vil have et tv med panasonic's garanti (0-pixelfejl) opnås dette så kun ved at købe det fra en butik som står, at de er et panasonic-center?

Jeg kigger nemlig på sparshop
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kun i Pana-centre, ja.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så vidt jeg har forstået det er Panasonics ekstra garanti noget du opretter i Panasonic Centeret:
http://www.panasonic-center.dk/club_panasonic/

Det er muligt at Panasonic esktraordinært dækker pixelfejl på alle TV, men det var denne ekstra garanti jeg hentydede til i mit indlæg.
Brugeravatar
Af radiomand
100% 0-pixelfejl garanti i hele garantiperioden er kun hos de Danske PanasonicCentere (Panasonic Danmark giver ikke denne garanti)

Sparshop er ikke PanasonicCenter.

Club Panasonic er en medlems klub kun hos de Danske PanasonicCentere.
Af Rune01
men der er vel, som på alt andet, 2 års reklamationsret... og dette gælder vel også pixelfejl i den periode
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej. Pixelfejl er ikke omfattet af reklamationsret eller garanti ud over den standard som producenterne ofte følger. Der må være et givent antal fejl på en skærm, men dette antal bestemmer producenten fuldstændigt selv i deres garantibestemmelser. Du kan ikke klage over en pixelfejl på et TV med mindre der er stillet dig en 100% pixelfejlsgaranti i udsigt.
Af Rune01
aha... men formoder at det er yderst sjældent der er pixelfejl på nye fjernsyn?? eller ser man det indimellem? og hvilke type er mest udsat? lcd/plasma?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det ses af og til, men sandsynligheden er ikke så stor. Ingen i min omgangskreds har haft et TV med pixelfejl. Du kan være uheldig uanset hvilken teknologi du vælger.