Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer,

Som alle andre herinde er jeg ved at købe nyt tv og har jo kunne læse mig frem til at plasma skulle være tip top. Især Panasonics PX80 har jeg læst meget godt om. Tilgengæld har jeg nu set et Samsung PS42A416 på HFKs hjemmeside, men kan ikke rigtigt finde meget info om det på nettet - udover hvad Samsung og HFK selv skriver, og det er vel som regel sælgersnak :)

De to tv:

Panasonic
http://www.tapeconnection.dk/Billede.as ... er=5060102

Samsung
http://www.hifiklubben.dk/produkter/bil ... m_sort.htm

Er der nogen der har erfaringer med PS42A416? Ville egentligt godt ha' set en test med de to stillet op mod hinanden, men det har jeg ikke lige kunne finde :)

Min prisklasse er i øvrigt 7-800kr for et plasma.
Af stellahell
Huha, ik' råb i munden på hinanden da :)
Af martinlk
Ser ud til at Samsungs model ikke understøtter 1080p24. For mig ville det være nok til at vælge Panasonic'en.
Af madass32
har set samsungen i et par butikker, den er ikke noget at skrive hjem om. så hellere gå efter pg6000 eller px80
Af cannavaro
Jep, Samsungen er slet ikke på niveau på Px80 eller Pg6000, så ikke et anbefalsværdigt køb
Af stellahell
Jeg takker og det var næsten lidt som forventet :) Så bliver det et px80 lige om lidt :)
Af tjarligdrengen
Med risiko for at blive overfaldet, vil jeg sige, at jeg igår var ude at se på TV igår og der stod de to nævnte modeller ved siden af hinanden og viste det samme program. Jeg, min kæreste og et par andre kunder kunne ikke se forskel på billedet...
Af Bandsholm
Jeg stødte idag ind i samme duel imellem 42px80 og ps-42a416. Jeg snakkede med en god ven nede i HiFi-Klubben og han sagde at det var et godt tv. Men jeg fik ikke mulighed for selv at se det, desværre.

Begge skærme kan man få til ca 7k kr, men så er det bare det med parallelimport vs lokal butik. For service og hjælp osv. er suveræn i HiFi-Klubben. Der er også det med DVB-C tuneren i Samsunget, som man ved 42px80'eren skal ud og anskaffe sig og derefter have stående..

Så synes det er et svært valg