Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har Panasonic PX80 eller PZ80 kraftig under overvejelse - og har både set disse TV flere gange og læst næsten samtlige tests.

Dog bekymrer det mig lidt, at jeg nogle steder kan læse at især PZ80 har en "soft" scaler og PX80 har kun en middelmådig deinterlacing.

Hvad betyder det helt konkret for billedgengivelsen?
Senest rettet af fodboldgal 25 aug 2008, 23:35, rettet i alt 2 gange.
Af Ponduus
Jeg aner det ikke. Men når samtlige ejere af PX80 og PZ80 siger, at deres skærme har et kanont billede, uanset kilder, så betyder det nok ikke så meget:)
Af fodboldgal
Ponduus skrev:Jeg aner det ikke. Men når samtlige ejere af PX80 og PZ80 siger, at deres skærme har et kanont billede, uanset kilder, så betyder det nok ikke så meget:)
En ting er hvad ejere siger for at betone rigtigheden af det gode køb - noget andet er hvad "uafhængige" testere siger.
Jeg vil gerne have det opklaret, INDEN jeg kaster mig ud i et køb og måske må konstatere noget, som jeg jo allerede havde læst lidt om, men ikke helt forstod betydningen af.

Derfor vil jeg gerne have en forklaring på scalerens og deinterlacingens betydning for et godt billede.

Umiddelbart tolker jeg det som om at HD eller SD billeder bliver scalet til skærmens egen opløsning, og dette medører at billedet fremstår en anelse "soft" i forhold til normal standard for scaling.
Filmafvikling kan p.g.a mindre god deinterlacing måske forekomme en smule ujævn i forhold til normal standard?

- eller hvordan vil I andre tolke det?
Noget tyder på, at køberne vælger at se bort fra svaghederne ved PX80 / PZ80, når nu prisen er så god i forhold til ydelsen. For man får da virkelig meget tv for pengene. Så meget, at det at stille sig kritisk, næsten virker uforskammet! Til den pris skal der meget til ikke at anbefale køb :)
Brugeravatar
Af kthomsen
Men der er jo også mange tests derude på det der internet, hvor man (ikke px-ejere, men uafhængige testere) mener PX/PZ80 er et godt plasma tv, selv når det står op imod andre tv der koster flere tusind mere. :)
Og går man ind i en butik og ser det stillet op mod andre tv, selv nogle Full HD, så står PX/PZ'eren også bedre i mine egne øjne.

Havde det været et Prosonic plasma der havde været bedst, var det det der ville have været nævnt hele tiden og du ville have været irriteret over. :p
Så derfor grunden til at folk herinde, ejere eller ikke ejere af PX/PZ, ofte foreslår det tv!! Det ER bedst til prisen hvis du vil have et godt billede og er ligeglad med design! Men vil man betale mere er det jo bl.a. PZ800 eller Pio 508 eller 509! 8)
Af fodboldgal
kthomsen skrev:Men der er jo også mange tests derude på det der internet, hvor man (ikke px-ejere, men uafhængige testere) mener PX/PZ80 er et godt plasma tv, selv når det står op imod andre tv der koster flere tusind mere. :)
Og går man ind i en butik og ser det stillet op mod andre tv, selv nogle Full HD, så står PX/PZ'eren også bedre i mine egne øjne...... ... .. .
8)
Det er vi ikke uenige om.