Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hep, så blev det min tur til at være i tvivl.
Jeg har kigget længe og meget på mange skærme men savner nogle der kan verificere overvejelser.

Jeg skal primært bruge skærmen til grafisk arbejde på amatør plan, så jeg søger en 22" skræm med god farvegengivelse (altså ikke et TN panel).

Budgettet ligger på 3.000 til 3.500 DKR.

Hvis det kunne kombineres med et fedt design så vil det være perfekt. Jeg har i øjeblikket en 19" Xerox hvis design jeg er vild med.

Der er diskuteret et rimeligt antal skærme til grafisk brug med de lå i 2000 kr. klassen. Linket på forsiden skriver under grafisk brug at der ikke lige er nogle konkrete bud, så derfor spørger jeg her.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I andre tråde her i forum er OC Value skærmen fra England diskuteret som et godt alternativ til under 3000 kr., men den er på 24" og skal jo så sendes fra England.

Hvis du kan leve med 20" og samme opløsning, så er NEC 20WGX2 Pro en mulighed. Den har godt nok glossy panel og ikke samme look som Xerox, men med dit budget så kan du desværre ikke stille så mange krav.

Du skal være forberedt på at 22" skærme generelt ikke laves med andet end TN paneler, så du skal nok enten ned i 20" eller skyde mere i puljen og tage en 24".
Af leon2008
Hvor mange moneter skal man smide efter en 22" skærm hvis man vil undgå et TN panel?

Du siger 3-3.500 ikke er nok. Men hvad er en rimeligt pris for et godt produkt?

For mig er en Dell skærm også fint designet. Har siddet ved et par stykker på arbejde.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke så meget et spørgsmål om moneter, som det er et spørgsmål om at der ikke er så mange 22" skærme uden TN paneler.

Eizo laver nogle gode 22" modeller med S-PVA paneler, men prisen starter på ca. 4000 kr. og designet skal man nok synes om:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... &Soegeord=
Foden er desuden lidt irriterende da den sluger en del plads bagud.
Af leon2008
God begrundelse. Det er måske derfor man ikke får så mange hits på ikke TN panler og 22".

Hvad hvis man går efter 24" hvor lidt kan så slipper afsted med at skulle betale for en ikke TN-panel skærm?

Og selvfølgelig 1000 tak for input.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan jo starte med at se på den OC Value skærm jeg nævnte tidligere. Der er en hel tråd om den her i forum. Den kan fås til mindre end 3000 kr.

Hvis du vil købe i Danmark, så skal du regne med at komme op på mindst 5000 kr. for en 24" skærm der ikke er baseret på TN.
Af leon2008
Du har overbevist mig. Der findes inden let genvej. Jeg napper en Dell 2408WPF så vil jeg mene det nok skal gå :)

mange tak for input
Af Cyber Andy
Vent hellere til A01 modellen er kommet fra DELL
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du bestiller fra pcbuyit.co.uk kan du spare en del penge på Dell produkter. Der kommer dog lidt ekstra i fragt, hvor du skal arrangere det med firmaet via mail, men besparelsen er god.
Af leon2008
--> cyber Andy
Mht. A01 modellen synes jeg at kunne læse at det blot er en firmware opdatering og at A00 udgaver kan kontakte Dell og få den opdatering. Det skulle hjælpe lidt på input lag modellen har være kritiseret for.

http://www.tftcentral.co.uk/news_archiv ... m#dell_a01

--> Yakken, Er der lige så god service der som hos Dell selv? Er der DK menu på skærmen?
Edit add: Hvor meget kommer der oveni af fragt, moms, told osv. når den bliver send til DK? Har du selv købt den der. Hvor meget gav du ca. ekstra. Den er alligevel en hel del billigere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan få overført garantien til Danmark. Det er altid Dell der varetager ombytninger/reperationer uanset hvad, men i UK får du faktisk et år mere ift. DK. Tag kontakt til forhandleren og hør hvordan du får overført garantien til DK.

Du kan med fordel søge på forhandlernavnet her i forum. Vi har mange brugere der har købt en skærm derfra.
Af Cyber Andy
Hmm

Kan man så nu få fat i en Dell A01 skærm? Midt July skriver de
Af leon2008
Jeg ringer til dem i morgen.. poster her hvad de siger...
Af leon2008
Chat med Dell:
--
Mig: Er firmware versionen A01 installeret på de 2408WFP skærme I har på tilbud i øjeblikket
Dell: desvaerre har vi på chatt ikke information om hvad för version det er der bliver sendt
Mig: Kan jeg ringe til nogen og få det at vide?
Dell:desvaerre ikke, da det skifter lidt når de gamle bliver erstattet af de nye, men jag ville sige at det er en meget god chance at få de nya, alle skaermer sendes ud centralt till hele europa, og vi har ikke de store lager.
Mig: Kan man skifte firmware selv?
Dell: desvarre er det ikke muligt at skifte efterpå, men en retur af en skaerm koster kun rundt en 100 kr
Mig: Dvs. hvis jeg får en A00 version kan jeg få den ombyttet til en A01 version for 100 kr?
Dell: ja, da sender du den gamle skaerm i retur (vi ordner med op hemting) og bestiller en ny men det er ikke garanteret att den nye skaerm bliver en a01, desvaerre
---

Så træk en bamse og få en A01 ... eller vendt et halvt år og så er man rimelig sikker på det er en A01....
Det er lidt trist at de ikke med 100% sikkerhed ved hvad er i de skræme de sender du.