Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cyber Andy
Se her Myth!

http://www.tftcentral.co.uk/news_archiv ... 408wfp_a01

Og ja, jeg giver dig helt ret.. Jeg bliver selv bremset i at komme af med min gamle TFT'er grundet dette. Jeg vil ikke have højere end 24". En 22 har ikke 1920 opløsning, på en 24 er opløsningen god i 1920*1200. Tager man en 26" så bliver det for savtakket efter min vurdering.

Dell'en har alt det jeg forlanger!
Af Cyber Andy
Yakken

Er det en god skærm til mit brug? Billed redigering (er kræsen) og spil, samt alment brug.

Måske er 51 cm rigelig bredt til mig.. Nu hvor jeg tænker over det..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg må være dig svar skyldig. Jeg har ikke se den i aktion, så jeg aner intet om slør, inputlag, banding eller farvegengivelsen.
Af Cyber Andy
Helt i orden :)
Kan du anbefale en Dell 2405FPW

Har set en brugt nemlig
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har kun set 20"W versionen i 05-serien og den har jo et S-IPS panel, så det kan jeg ikke umiddelbart svare dig på. Generelt fik 05-serien dog ret megen ros, så hvis prisen er rimelig - og her snakker vi om 3000 kr. eller mindre - så skulle billedegenskaberne være gode nok. Til spil vil den dog nok være for langsom, da det er en ældre PVA baseret model.
Af Cyber Andy
Hej igen

Tak for din hjælp. Den koster ca 2400 kr og er uden pixelfejl.

Hvis vi skal sammenligne min LG 1980Q med denne Dell, er det så på niveau med hinanden? Jeg har ingen spil problemer med min LG, selvom mange mener den ghoster..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Umiddelbart vil jeg mene at du kan få lidt mere trailing med 2405WFP da den benytter S-PVA. Det vil især være i mørke regioner.

Den er opgivet til 12 ms hvilket antyder at der ikke er overdrive i skærmen. Når overdrive mangler på et PVA panel, så vil mørke toner være meget langsomme til at ændre farve.

Du bør se skærmen i aktion først.
Af Cyber Andy
Okay, hvad er Trailing?

Men den er jo nok ikke så updateret som en nyere model..
Af Cyber Andy
Hmm

Jeg har lige fundet ud af, at jeg har et TN panel i min LG.. Jeg synes stadigvæk denne skærm har et knald godt billede! Bedre end mange nye der er kommet!

Så nu behøver jeg vist ikke at være så kræsen efter en mega dyr skærm...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det troede jeg du var klar over? Jeg gik ud fra at det var grunden til at du ville have PVA nu?
Af Cyber Andy
Nej, faktisk ikke. Dengang jeg købte denne skærm var det den bedst omtalte.. brugte 2 uger på at beslutte mig :) Har aldrig bemærket dens TN faciliteter, som der bliver dårligt omtalt.

Men vil godt have det bedre panel i den kommende 24", da man skal dreje hovedet mere på skrivebordet..

Jeg har fået af vide at den nye 2408 er god, og det lidt er flue"knepperi" at sige den lagger i input signalet. Men hvorfor ikke vente til A01 kommer.. Der har også været 4 forskellige 2407'ere. Det er bare svært at vente !! Ved godt man ikke kan få den perfekte skærm, men synes de ting der bliver omtalt er ret væsentlige !