31 jul 2008, 22:35
Hej,
Jeg fik et Panasonic 37" PX80 ind af døren igår. Jeg smuttede i Harald Nyborg og købte et billigt HDMI-kabel så jeg kunne tilslutte min PS3. Hentede et par HD trailers via Playstation Store og billedet er super duper. Overraskende godt, faktisk. Jeg spillede også lige lidt GTA IV og blev en smule suffet over at jeg med det samme observerede phosphor trails. Observerede desuden det samme ved afspilning af min Sin City DVD. Håber jeg lærer at ignorere det.
Jeg har lige nogle umiddelbare spørgsmål:
Jeg fik et Panasonic 37" PX80 ind af døren igår. Jeg smuttede i Harald Nyborg og købte et billigt HDMI-kabel så jeg kunne tilslutte min PS3. Hentede et par HD trailers via Playstation Store og billedet er super duper. Overraskende godt, faktisk. Jeg spillede også lige lidt GTA IV og blev en smule suffet over at jeg med det samme observerede phosphor trails. Observerede desuden det samme ved afspilning af min Sin City DVD. Håber jeg lærer at ignorere det.
Jeg har lige nogle umiddelbare spørgsmål:
- Hvis jeg slukker alt lys og dermed sidder i et meget mørkt lokale kan jeg se støj hvis der vises et meget mørkt billede. Hvis man går tæt på skærmen ligner det en milliard små myrer der kravler rundt. Det kan f.eks. ses når der er "nat" i GTA IV eller hvis man viser et helt sort billede på skærmen. Ikke det store problem, men jeg lagde dog mærke til det. Er det normalt med denne støj?
- Jeg oplevede lidt image retention efter 15 minutters GTA IV og senere hvor jeg havde haft et fast billede på skærmen i et par minutter. Fænomenet afslørede sig selv ved visning af et helt sort billede. Jeg begyndte at lede efter et "anti image retention" program i menusystemet, men fandt intet. Er det bare mig der er dum, eller eksisterer et sådant simpelthen ikke på PX80'eren?