Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Anders1101
Hmm, den er jo dyrere end Nec og har samtidig en ms på 8 - dvs dårligere end Nec's 6... hvordan kan det dog være???
Designet ser dog ganske nydeligt ud.
Brugeravatar
Af ravnk
Ja man bliver jo lidt klogere hele tiden (eller måske mere forvirret).
jeg var overbevist om at LG L203WT-BF var et (A)S-IPS panel ligesom NEC 20WGX2 men nu skriver oraklet :) Rasmus :

"Skærmen er baseret på et af de nye 20 tommer TN paneler, som er begyndt at vinde frem på markedet. "

Og forvirringen er total.
Hvorfor skal det være så svært at finde ud af hvilket panel der sidder i en given skærm.
I dette review http://www.behardware.com/articles/598- ... s-ips.html siger LG at det er et S_IPS panel men det ender ud i at behardware ikke kan give skærmen karakter pga. uklarhed om paneltypen. Det er sgu da useriøst af LG. Producenten burde da have en reel mulighed for at vide det.
Jeg ER nu blevet lidt klogere. Jeg må eje en widescreen, ingen tvivl om det men nu venter jeg lige indtil diverse nye spændende skærme er kommet på markedet. Dog har jeg det stadig sådan at NEC´en ligger nr. 1 ( men hvor har de den på lager).
Nok skriveri, nu vil jeg tage en gang POP Warrior Within på min SyncMaster 151s (jo det kan lade sig gøre)
Af Anders1101
Hehe, hvad angår fladskærme er forvirringen total :P Det er en hel jungle, har det vist ligesom dig, Nec ligger nr1 lige nu men vil gerne se hvad de andre nye modeller har at byde på, 4500 kr er altså også mange penge for en skærm.
Brugeravatar
Af ravnk
Blev lige opmærksom på data for LG L203WT

Panel

Size (") Flatron 20

Resolution 1680 x 1050

Pixel Pitch (mm) 0.258 mm

Brightness 300 cd/m²

Contrast Ratio 1400:1

Viewing Angle 178/178 H/V

Response Time (ms) 8ms

Display colors 16.2M

http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetai ... ct+a+model#

Det er sikkert en fin skærm men helt klart ikke S-IPS med 16,2 M. Må se hvordan den klarer sig pris/ydelse.
Af Anders1101
Bare lige for at få det på det rene, denne Nec skærm benytter da AS-IPS, gør den ikke? *Ikke* S-IPS som nævnt her og andre steder, mener også jeg læste om Super Advanced-IPS et eller andet sted... eller også er jeg bare blevet en gammel senil 22-årig ;)
Brugeravatar
Af ravnk
Anders, ja nu tør man jo snart ikke at lægge hovedet på blokken, men jeg er ret sikker på det er en eller anden form for In Plane Switching teknologi. Hvorvidt du er senil eller ej vil jeg ikke udtale mig om, men som den svenske NEC side skriver

Den blanka panelen ger oöverträffade färger, kontrast och ljusstyrka. LCD panelen på NEC MultiSync LCD 20WGX2 är av AS-IPS (Avdanced Super-IPS) typ vilket ger extremt bra betraktningsvinklar och en extra stor färgrymd.
(NB! der skulle nok have stået Advanced istedet for AvDanced Super-IPS)

http://www.nec-display-solutions.se/cor ... nglish.pdf

Ifølge flatpanels.dk skulle den anvende dette panel : LM201W01 og det er der en lang række andre producenter der også gør, bl.a. Dells nye 20" model (Dell 2007FPW).
Hvad der gør NEC´s model til "Avdanced/Advanced" er jeg ikke helt klar over, men det kan åbenbart ikke kun være panelet. NEC MultiSync LCD 20WGX2 er dog den eneste model med 6 ms g2g.
Brugeravatar
Af ravnk
BlackDots

Har du beholdt skærmen eller er den røget retur ?

Og hvis du har den endnu hvordan er din oplevelse efter 10 dage.
Hvorfor er din fps. faldet i WOW, det er vel pga. dit grafikkort eller hur (højere opløsning = lavere ydelse).

Har iøvrigt været en del rundt for at kikke på skærme men må nok indrømme at jeg er hooked på NEC´en. Så bl.a. på en Fujitsu Siemens SCALEOVIEW S20-1W og Philips Brilliance 200W6CS og den første er dyrere end NEC og den anden så noget fersk ud og for begge gælder det at de har integrede højttalere, for mig totalt unødvendig (har 5.1 surround) og synes ikke det er noget der pynter på en skærm.
Håber du giver en tilbagemelding.
Af BlackDots
Ja, jeg har beholdt skærmen. Og det er fortsat den bedste skærm jeg endnu har haft (vel at mærke kun haft CRT-skærme før).

Jeg er fortsat ikke generet at den blanke overflade, tværtimod. Men jeg har heller ikke rigtig noget, der giver store reflekser i skærmen.

FPS faldet er helt klart mit grafik-kort der ikke er så glad for 1680x1050, men hvor er det dejligt med god plads på skærmen - også i WoW.

Jeg kan således varmt anbefale skærmen. Men det er nok en god ide, at se på overfladen i en butik for at afgøre om refleksioner vil genere en.
Af Praetorian
Hej Hightower, du skriver at du har en Mirai 19" 8ms TN DML-519W100 skærm. Jeg har søgt højt og lavt efter anmeldelse af skærmen, uden held. Kan du kort opsummere hvad du synes der er godt og skidt ved den?