Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Der en række 1920x1200 skærme med ikke-TN paneler til ret interessante priser. Men det virker som om de er ret ukendte.
Så er der nogle der har erfaring med følgende:
- Daewoo LCD24KAL (i USA=DoubleSight DS-245W) med S-PVA panel til kr 2.900
- Lenovo L220x med S-PVA panel til kr 3150 (dog kun 22")
- Philips 230WP7NS med S-IPS panel til kr 2600 (dog kun 23")

Jeg skal ikke specielt bruge den til spil. Min anvendeler er ret generelle, Web, Foto, CAD, lidt spil.

Torben
Af rane
Jeg havde oprindeligt Lenovoen i tankerne, inden jeg igår valgte at bestille en Eizo S2431W. Den koster godt nok noget mere, men jeg skal bruge den til web og foto og samtidig spiller jeg lidt PES og Crysis indimellem (ikke vildt meget).

Der har Eizoen den store fordel at den kan interpolere...dvs. den kan klare mindre opløsninger end 1920x1200 vha. aspect ratios, hvor Lenovoen vil strække hele billedet ud = mærkeligt, dårligere og mere sløret grafik. Eizo'en skulle ligeledes være bedre til det med farverne og skarpheden, har jeg læst - hvilket så er langt bedre til mit web/foto brug, så jeg glæder mig til dyret kommer på mandag/tirsdag.

Men hvis du ikke mener det med spil-opløsningerne vil være et problem, er Lenovoen bestemt et godt bud. Kender desværre ikke til de andre, men Daewoo skærme ville jeg dog aldrig købe selv.
Af TMOLLER
"Sjovt" nok er det panel (LTM240M2) Daewoo bruger i LCD24KAL det samme som anvendes i bl.a. Eizo S2411W. Den den grundlægende kvalitet burde være OK selv om det jo ikke bare er panelet der bestemmer resultatet er det trods alt en ret væsentlig del.
Philips 230WP7NS har fået gode anmelderser i Tom Hardware for tre år siden og da kostede den omkring USD 1500! Så Philipsen har en del tid på bagen men var en ret kostbar skærm da den kom frem. Samme panel som der sidder i dag i en Apple Cinema 23". Og S-IPS skærme er jo typisk at foretrække og priser er jo super attraktiv i dag (er ved at gå ud da den nok er for dyr at fremstille).
Min bekymring med Lenovoen er mest at 22" og 1920x1200 virker som om at pixel størrelser bliver ret lille til normale PC anvendelser.
Af rane
Ja, 22" er måske liige småt nok til sådan en stor opløsning.

Iøvrigt mener du vist Eizo S2431W og ikke 2411W ikke? Mener der er TN-panel i 2411'eren. Men du har ret, der findes da billigere alternativer der bruger det samme panel men de fejler allesammen når mine krav skal opfyldes. OcUKs 24 tommer skærm kan eksempelvis ikke højdejusteres og andre kan ikke interpolere osv. Eizoen kan det hele så det er primært derfor jeg har valgt den :)