Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stigart
Her der, folks...

Første tråd. Kool og anvendeligt site. Tak for det.

Overvejer at købe Panasonics 37PX80E gennem Cinemagic: http://www.cinemagic.dk/shop/panasonic- ... 3970p.html

Er der nogen der evt selv har anskaffet sig det og kan anbefale det?

Har læst anmeldelsen af 42PX80E'eren. Det er lettere udvidet med nogle ekstra features selvfølgeligt, men billedmæssigt må det vel være lidt af det samme?
Kan jeg evt bruge denne anmeldelse på 37PX80E'eren?

Man er jo lidt grøn ang. fladskærme, så en lille anbefaling ville være velkomment. :)

- Stigart
Af Ponduus
Tror sagtens du kan overføre anmeldelsen af 42" over til 37" - det gjorde jeg ;)

Jeg er meget glad for mit Px80 og sammenlignet med andre flade tv'er jeg har haft, har det et langt bedre billede. Det var sgu en drøm, at sidde og se EM-finale på tv2s HD kanal igår! Desuden er Blueray og Ps3 også kanon godt på den.

Kan kun anbefale dette tv, dog vil jeg nok lige tage et kig på en af denne sides guides omkring burn-ins osv. De er dog meget sjældne og hvis du bare passer på med konstrasten, sorte bjælker i top og bund og andre statiske ting på skærmen, går det nok. Jeg mener, at man snakker de første 100-200 timer :)
Af Stigart
Tak for svaret, Ponduus.

Ja, jeg må indrømme at forholdsreglerne omkring plasma-teknologien skræmte mig lidt, da jeg læste om de såkaldte burn-ins herinde bagefter.
Jeg går ud fra at man maler lidt Fanden på væggen, men alligevel er der da en del vigtige ting at skulle forholde sig til.
Det gælder vel stadig selv efter de første 200 timer?

Synes bare det lyder lidt ekstremt at skulle tilrettelægge sit tv- og dvd-kiggeri efter hvor skrøbeligt eller fint apparatet er.
Min stue er ret lys, og jeg ka rigtigt godt lide dybe kontraster og fuld widescreen(med bjælker), så måske er dette slet ikke tv'et for mig alligevel.

Måske maler jeg bare selv Fanden lidt på væggen?
Af AcesUp
Som jeg forstår det er fuld widescreen og mørke kontraster jo intet prob på dette tv.
Mørke kontraster skulle dette tv endda være rigtig godt til:-)

Og ja, tror det der burn in scenarie ofte bliver maxet lidt ud.
Stort problem førhen men sgu ikke mere.

Bare tænk dig lidt om de første 200 timer.
Skru lidt ned for kontrasten og lad være med at have samme tv kanal kørende hele natten.

Så den første måneds tid kan man lige tænke lidt over det og derefter ville jeg sgu bare gøre som jeg altid gør med et tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
For lige at sætte det på spidsen, så skal man samtidigt huske på at et CRT TV jo altså også kan lide af burn-in på samme måde som et plasma-TV. Hvor mange af jer bekymrede jer om det da i havde et sådant?
Af Ponduus
Ingen? :) Efter at have haft mit PX80 en måneds tid, bruger jeg det som jeg ville have brugt, et hvilket som helst andet tv. Spiller ps3 i flere timer, ser dvd og film med bjælker osv. Og har ikke set noget der bare ligner burn-ins :)
Du skal altså ikke lade dig skræmme af det. Det er et lækkert tv ;)
Af Stigart
Det lyder jo bare fjong. :) Jeg takker for jeres input i denne sag og for at mane min skepsisme et godt stykke ned i jorden.

1000 takker! :)