Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Carlsberg
Hej ..

Jeg går og bøvler med om jeg skal købe samsungs 6 serie i 37" eller om jeg skal op i en 40"..

Jeg sidder 3 til 3,5 meter fra der hvor tvet skal hænge og kan derfor ikke finde ud af om en 40" bliver for stor...

Jeg syntes jeg har læst noget med at hvis det er plasma gør der ikke noget den er stor men at det nemt kan blive et problem med ldc .. er det rigtig?

mvh
Af NoNameDesigndk
Jeg sidder 2-2,5m fra min 42", og den er begyndt at være lidt lille efter et par dage.. ej man vænner sig hurtigt til størrelsen, og jo større man har plads til, jo sjovere er det når man ser film ;) men min afstand til en fuld hd 42" er helt i orden, og kunne uden problemer være tættere..

Det sidste har jeg aldrig hørt, men kender intet til det..
Af Carlsberg
okay det lyder super, tak for svaret så vil jeg ud og invistere i en 40"
Af Nick_S
Må tilslutte mig NoNameDesigndk! Sidder 2½ meter fra min 50" og den er BESTEMT ikke for stor. Er du ude i at købe et ordentligt TV kan det sgu dårligt blive for stort! :)

Men hvorfor LCD om man må spørge?
Af Carlsberg
Ja okay hvis du kan sidde så "tæt" på din 50" så gør det nok ikke noget med 40".. har bare været bang for, at det ville virke for stortså tæt på. Så havde overvejet en 37" i stedet for...

Syntes bare jeg har hørt bedst om ldc tv og fordi den nye samsung 6 serie er lcd, det er et tv jeg har set mig lun på, kan de det hat fået gode anmeldelser ... selv om det godt kan komme pixelfejl på og der ikke kan komme det på plasma ..
Af DgsR
Carlsberg skrev:Ja okay hvis du kan sidde så "tæt" på din 50" så gør det nok ikke noget med 40".. har bare været bang for, at det ville virke for stortså tæt på. Så havde overvejet en 37" i stedet for...

Syntes bare jeg har hørt bedst om ldc tv og fordi den nye samsung 6 serie er lcd, det er et tv jeg har set mig lun på, kan de det hat fået gode anmeldelser ... selv om det godt kan komme pixelfejl på og der ikke kan komme det på plasma ..
Ville selv godt ha den nye samsung, men efter diverse anmeldelser, finder man jo hurtigt ud af, at snakker vi lcd, for du mer for pengene i at købe Sony's W4000..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Carlsberg skrev: Jeg sidder 3 til 3,5 meter fra der hvor tvet skal hænge og kan derfor ikke finde ud af om en 40" bliver for stor...
Det kommer an på hvad du har tænkt dig at vise på TV'et. Vi har en applet der kan fortælle dig hvor langt du bør sidde fra et TV afhængigt af opløsningen.
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511
I dette tilfælde kan du blot benytte opløsningen som et mål for hvilken type materiale du afspiller således at:
576p: TV fra alm. antennesignal eller digital antenne
720p: PS3 spil og visse HD kanaler
1080p: BluRay film og visse HD kanaler.
Carlsberg skrev: Jeg syntes jeg har læst noget med at hvis det er plasma gør der ikke noget den er stor men at det nemt kan blive et problem med ldc .. er det rigtig?
Nej, det er ikke rigtigt.
Carlsberg skrev: selv om det godt kan komme pixelfejl på og der ikke kan komme det på plasma ..
Dette er heller ikke rigtigt. Der kan forekomme pixelfejl på begge typer TV.
Af Carlsberg
Okay så har min kilde ikke givet mig rigtig info mht pixelfejl..
er super glad for jeres hjælp, er rart med lidt godr råd fra nogle det ved noget om det.. vil ihvertfald lige tjekke sony´s ud og se hva det er for en..

Det jeg skal se på skrmen er hd tv og DVD film, så overvejer jeg at købe playstation 3 og smide den på ogsa da jeg har hørt det skulle give en kanon spille oplevelse...
Af Ponduus
Må man spørge hvad dit budget er på?
Hvis du ligger på en 8-9.000kr så ville jeg, og sikkert en del andre herinde, anbefale dig en Panasonic PX80 plasma skærm.
Af Carlsberg
Jeg er lidt lige glad med hva skærmen koster vil bare gerne have en god og pæn skærm.... men den vil jeg helt sikkert lige kigge nærmer på.. er den bedre end 6-serien
Af dennism
DgsR skrev:
Carlsberg skrev:Ja okay hvis du kan sidde så "tæt" på din 50" så gør det nok ikke noget med 40".. har bare været bang for, at det ville virke for stortså tæt på. Så havde overvejet en 37" i stedet for...

Ville selv godt ha den nye samsung, men efter diverse anmeldelser, finder man jo hurtigt ud af, at snakker vi lcd, for du mer for pengene i at købe Sony's W4000..
Kan du fortælle hvor præcis du har læst at W4000 er bedre end A656? Jeg har læst mange anmeldelser på de to fjernsyn, da jeg selv skal have et af dem. Min konklusion er, at nogle synes bedst om Samsung og andre bedst om Sony. Så derfor må beslutningen vel falde på, hvilket man rent designmæssigt bedst kan lide.

Hvad siger I andre? Jeg har stadig ikke bestemt mig endnu :)
Af brfcjon
Uden ønske om at starte endnu en teknologikrig så vil jeg indtrængende opfordre Carlsberg til at sætte sig godt til rette og læse på diskussioner om de to paneltyper herinde (og på recordere.dk som også er en god side - må jeg henvise til dem og hvis ikke så undskyld).

Jeg kan godt se at hvis man vælger efter designet så er der meget at hente ved eks. Samsung, men personligt ville jeg ikke være i tvivl om hvilket panelteknologi jeg ville købe - plasma i form af et pana eller pioneer. Som Yakken skrev forleden (sådan cirka) - så er LCD den nye og måske lidt umodne teknologi. Jeg synes i hvert fald at plasma tv'et vinder hver gang når jeg betragter vender og bekendtes tvkøb. Og ja jeg har selv et Pana, men jeg købte det fordi jeg læste stolpe op og stolpe ned på blandt andet flatpanels.dk.

Min mening er at Plasma viser et bedre billed, ikke mindst på analoge signaler, og den nye X80 linje fra panasonic ligger prismæssig meget favorabelt.

Held og lykke med dit køb Carlsberg
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Off topic: Du må linke og omtale recordere.dk alt det du lyster. Det er kun i deres forum, at de er for nærtagende til, at du må linke til os...
Af Carlsberg
Jeg siger mange tak for de kloge ord, det er fandme iorden i gider tage jer tid til at hjælpe en som mig til at få et bedre tv ... Så mange tak her fra ...