Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er kommet så vidt at jeg trænger til at få skiftet min gamle kasse ud med noget nyere moderne isenkram - men hvilken, jeg har forsøgt at læse lidt hist og her, men kan egentlig ikke komme til en konklusion hvilket tv der opfylder mine behov bedst.

Det er så dette punkt jeg håber der er nogen der kan oplyse lidt for mig.

- Tv'et skal primært bruges (i prioteret rækkefølge) til: ps3 / film / computer / "tv"
- Størrelsen skal være et sted mellem 32-42
- Prisleje et sted mellem eller omkring - 5-8.000 stykker.

På forhånd mange tak for hjælpen, håber virkelig jeg kan blive pejlet i den rigtige retning :)

/Nielsen02
Senest rettet af Nielsen02 16 jun 2008, 15:11, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der nu altså en god portion indlæg der omhandler indkøb i 8.000 kr. klassen til brug med PS3, TV og computer, så der er altså hjælp at hente i andre tråde her i forum.

Hvis du blot skal se film fra din computer og ikke benytte den som erstatning for en monitor, så er standardsvaret at du skal se på Panasonic PX80 serien. Om du vil have 37" eller 42" må være op til din pengepung. Du får ikke et bedre TV til under 8.000 kr.
Af Nielsen02
Jammen beklager jeg spurgte så, har været en del tråde igennem, men syntes de fleste jeg faldt over galt 10.000+ køb.

Har i øvrigt fået et tilbud på 7.000 på et Sharp LC42WD1S - men ville en PX80 stadig være det fortrukne valg?
Senest rettet af Nielsen02 16 jun 2008, 14:53, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det var ikke ment som en negativ kritik, men jeg kan nu godt finde flere indlæg med samme ordlyd.

Som sagt, så er PX80 det bedste TV til under 8.000 kr. Uanset hvad du ellers kan grave frem.

Den uofficielle liste over "bedst i sin priskategori" lyder (arrangeret efter pris):
Panasonic PX80
Panasonic PZ80/PZ85
Pioneer 428XD/508XD
Pioneer 5090XD
Af Nielsen02
Var nok også små træt i går aftes da jeg gravede lidt, altså nok ikke grundig nok.

I øvrigt, er blevet fortalt at når det gælder tv til spil skulle jeg gå efter 5ms response tid - er dette helt forkert ?

Bliver nok et PX80 jeg ender ved så, og så lige et spørgsmål til, Panasonic TH 42PX80E eller Panasonic TH 42PX80 ?

Takker igen mange gange for hjælpen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Responstid har kun relevans når man snakker om LCD TV. Alle de modeller jeg har henvist til her er plasma.

Mht. PX80E vs. PX80 så burde begge modeller være europæiske, men vises forhandlere er mere dovne end andre og har derfor "glemt" at sætte et E på. Hvis du vil være sikker, så tag PX80E - den vil virke i DK. Visse engelske modeller virker eksempelvis ikke herhjemme, så derfor har man indført det sidste bogstav i modelnummeret.
Af Nielsen02
Jeg takker mange gange for hjælpen og iler videre og bestiller et stk. PX80 :)
Af Nielsen02
Eller PX80 plus hvad dansk IT lager følgene skriver "Der er selvfølgelig dansk menu på TV'et og dansk manual medfølger." Selv om det var via hifipriser.dk -> PX80E ;P

Nu kommer den hårde vente tid så bare =)