13 jun 2008, 17:27
					 #39119
						        
										
										
					
					Jeg vil ikke anbefalde at handle hos MM-Vision.. Jeg er på vej med en sag til forbrugerklagenævnet..
Beskrivelse:
Pludselig en dag virkede den ene HDMI port på mit Panasonic TH-50PX70E ikke mere, jeg kontaktede derfor min forhandler MM-Vision, hvor jeg fik besked på at kontakte InfoCare/Powermill service på et bestemt telefonnummer, da de tog sig af alle deres reperationer på Panasonic udstyr.
Jeg fik afhentet mit TV (Panasonic TH-50PX70E) d. 10 april (Uge 15).
Jeg kontaktede efterfølgende powermillservice via. mails og fik kun standard svar tilbage at mit tv manglede dele som er i restordre... De er åbenbart ikke meget for at oplyse en præcis dato for hvornår de FORVENTER at få mine reserve dele på lager, så jeg kan få tv'et tilbage.. Jeg fuldte desuden status på mit tv online via deres hjemmeside næsten dagligt..
Jeg har også prøvet at rykke powermillservice nogle gange for status på mit tv via. telefonen (Grunden til jeg ringede til powermill service og ikke MM-Vision, var at den seddel man får udleveret af ham der henter TV'et står der at man skal kontakte dem på et bestemt telefonnummer hvis man har spørgsmål ang. reperationen).
Onsdag d. 04-06-2008 (uge 23, dvs. efter 8 uger) ringede jeg så endelig til forhandleren MM-Vision, jeg var sådanset allerede ved at tænke på at kræve pengene tilbage her, men MM-Vision vil fremskynde sagen via. Panasonic Danmark, så jeg gav dem lige nogle dage mere til at kunne give mig en dato på hvornår jeg kunne få tv'et tilbage.
Mandag d. 09-06-2008 (uge 24) ringede jeg til MM-Vision igen, hvor jeg krævede at ophæve købet såfremt de ikke kunne give mig en dato på hvornår jeg kunne få mit TV, hvilket de ikke kunne. De sagde at de ikke kunne give mig et svar på om jeg kunne få pengene tilbage før de havde kontaktet Panasonic Danmark, hvilket jeg i princippet ikke kunne forstå, da min handel er imellem MM-Vision og mig, det kan ikke være mit problem hvordan de skal afregne internt. Men de lovede at ringe igen senere på dagen, hvilket de så ikke gjorde, da jeg ringede til dem 5 minutter før lukketid kunne de stadig ikke give mig et svar, men de lovede mig et svar Tirsdag.
Tirsdagen gik og jeg ringede igen 5 minutter før lukketid, hvor de havde nogle nye undskyldninger, Onsdag det samme..
Så bestemte jeg mig for at sende en mail til Panasonic Nordic's Service Manager, hvorfor det skulle tage så lang tid at reperere et TV, og få pengene tilbage?
Her idag (fredag) ringede de så fra Infocare/Powermill service at de havde fået en opringning fra denne Service Manager for at høre hvad der var sket i denne sag, men at de kunne reperere TV'et idag og sende det til mig i næste uge.. Jeg sagde så, at jeg havde en sag kørene med forhandleren omkring ophævning af købet pga. den langsomme reperationstid, og jeg derfor lige skulle snakke med MM-Vision.
MM-Vision kunne stadig ikke give mig et svar på evt. ophævning af købet, grundet den lange ventetid (som jeg bedte dem om i Mandags). Fordi medarbejderen med min sag ikke var på arbejde ligenu (jeg snakkede med chefen). Jeg har seriøst opfattelsen af at de bevidst har udskudt at give mig et svar i forsøget på at få TV'et reperet hurtigst muligt for at undgå at skulle give mig pengene tilbage..
Senere på dagen ringede samme chef fra MM-vision, han havde snakket med Panasonic Danmark og de kunne tilbyde mig ny 2 års fuld garanti og 1500 kr kontant. Jeg sagde at jeg stod fast ved min beslutning om at få mit køb ophævet da jeg efter næsten 9 uger stadig ikke kunne få noget svar på hvornår mit TV var klar, og jeg følte at de bevidst bare havde udskudt muligheden for at få ophævet købet for at få mulighed for at reperere TV'et i sidste øjeblik. Med det samme jeg nævnte forbrugerklagenævnet, kunne det førnævnte tilbud ikke længere garanteres, hvis jeg kontaktede dem..
Deres agument var at der i købeloven står de ikke er forpligtet til at ophæve købet hvis det giver stor økonomisk tab til virksomheden (hvilket der jo altid vil gøre?!?).
Jeg vil forsøge at ringe til forbrugerklagenævnet på mandag for at se om jeg har en sag eller ej.. Men alt i alt en MEGET dårlig kundeoplevelse hos MM-Vision.. Jeg vil ikke anbefalde andre at handle dyre produkter hos dem..
Jeg har ikke fået tilbudt nogen form for låne-tv eller lign, så jeg har ikke haft et TV i 9 uger, hvilket har været PÆNT irreterene, da jeg ligefør havde investeret i en ny PS3.[/B]