Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey

Hvad ville være det bedste bud på en god gaming skærm i 26" ?
Budgettet ligger nok omkring 6000kr max.

Jeg fandt den her Samsung skærm. Men jeg kan ikke se hvilke fordele der er ved de 2, når man sætter dem op mod hinanden.

T260
Den her har kontrast forhold på 20000:1

T260HD
Den her har High-Definition Multimedia Interface, med hvad er det egentlig. Og så har den "kun" et kontrast forhold på 10000:1

Nogen der kan hjælpe lidt. Hvis skærmen er til gaming, hvilken ville være en fordel?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
HD modellerne har indbygget digital tuner.

"High-Definition Multimedia Interface" er en forkortelse for HDMI - altså det stik, som efterhånden er standard til at overføre HD billeder fra spilkonsoller, DVD maskiner og Blu-Ray maskiner. Nyere grafikkort har også ind i mellem HDMI udgange.

Mht. dit valg, så kan jeg nævne, at der snart kommer en anmeldelse om af den Samsung serie du nævner. Jeg har 22 tommer modellen stående lige i øjeblikket.
Af Penol
Jeg er godt nok noget af en newb :)

Kender godt hdmi, vidste bare ikke hvad det var en forkortelse af. O_O

Hvilken skærm af de to ville være den bedste gamer skærm?
Af TYBO
Hvad er det du gamer ?
Af Penol
Mest historie præget spil.
Men Mafia, Assassins Creed, GTA 4 når det kommer til PC.
Call of duty 4 er også røget på. Men hovedsagelig single player delen.
Jeg er ikke til FPS shooter spil
Af TYBO
I såfald så er det rimlig lige meget hvad du vælger.
Af WoT
EDIT: Hov dem som du har kigget på er måske et bedre bud faktisk !

10000: 1 dynamisk kontrast lyder rimlig nice :)
Af Mr.DJ
Det skulle vel ikke være den her 22" model du anmelder? T220 - Samsung USA

Har bemærket, at modsat de 2 andre større modeller, har den 2mS i g2g responstid.
22" er måske osse mere interessant i mine øjne, da jeg helst spiller i "native" opløsning og de fleste helt nye spil med alt liret slået til, hakker og spytter når vi kommer over 1600x1200 opløsning(crysis f.eks). Hvilket betyder de større modeller(22" + ) desværre er mindre egnet...

Men vil lige se hvad I mener om serien først, måske der er et par ting man ikke kan læse sig til omkring dem! ;-)

Edit: Nogen førstehåndsintryk? :-) Ville være lækkert om I ville give en bemærkning til den dynamiske contrast. Hvor hurtig er den f.eks. til at blænde op og ned? Min nuværende Nec kunne f.eks godt være lidt hurtigere...