Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Myth_Dark
Jeg skal til at opgradere min lille 19" skærm til en 24".

Problemet er jeg virkelig ikke aner hvilken en jeg skal vælge.

Jeg havde haft et godt øje til dells 2408WFP, men efter at have læst denne tråd.

Jeg har søgt lidt på google og herinde. Det virker som om mærkerne man skal gå efter er: BenQ, EIZO og NEC.
Men et af de store problemer er den store prisforskel der er.
Og da jeg er helt grøn på området håber jeg at kunne få lidt hjælp.

Mit budget ligger på 5.000,-, men hvis vi skal op i den prisklasse skal der også være en forskel der er værd at betale for.
For de lidt billigere 24" skærme kan jeg næsten få 2 til den pris.

Har kigget lidt på BenQs G2400W.

Den skal bruges til at spille poker på, lidt gaming også eller surfe på nettet. Kommer senere hen til at skulle redigere film i Adobe Primier Pro.

Er der nogle der kan hjælpe med hvilken vej jeg skal og hvad jeg skal kigge på?

Tak på forhånd :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Med dine behov behøver du ikke kigge på de dyrere skærme til 5000 kr. Disse modeller har typisk et bedre panel, med potentiale for en lidt bedre farvegengivelse og nogle højere betragtningsvinkler, hvilket ikke lyder som noget du har brug for, at betale ekstra for.

Den nævnte BenQ vil godt kunne bruges til dit formål.
Af Myth_Dark
Hvordan står den til f.eks. samsungs 245B skærm?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har ikke set den i virkeligheden, men 245B er nu altså ikke noget pragteksempel. Den har fået en ret hård medfart de steder den er anmeldt.

Der er jo også netop kommet en ny BenQ skærm du kunne overveje:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?misc ... 1204877584
Den skulle være i butikkerne snarest.
Af TYBO
Hvorfor ikke bare købe denne:
http://www.overclockers.co.uk/showprodu ... =MO-026-OK

2100kr incl fragt og en top nice skærm til dit behov.

eneste folk klager over er at foden virker lidt billige plastik agtig (Dog er den stabil nok)...men 150kr så har du et beslag til den så du kan trække den ud fra væggen.
Af Myth_Dark
@yakken

Tak for det link.

Har jeg gjort mit valg noget mindre.

Helt præcist er det mellem BenQ V2400W og HP w2408h.

Men kan ikke helt finde ud af hvilken det skal være.
Har læste disse 2 reviews: BenQ og HP.

Men det gjorde ikke valget nemmere. Synes er helt klart pæneste, men HP har et par features som jeg helt sikkert ville kunne bruge i fremtiden.

Så er der nogen der har nogle erfaringere med HP'en som de kan dele?

Og som en lille sidenote kan ejg se det er lidt billigere at hive det hjem fra UK. Men har ikke den store erfaring indefor at hente hjem fra UK.
Er der nogle DO og DON'Ts?
Af NoNameDesigndk
Jeg har en 245B og den synes jeg er fin.. Grafikerne på vores arbejde er dog ikke tilfreds med den.. de er skiftet fra store CRT skærme til denne, eller en eller anden HP (ved ikke hvad modellen vi bruger fra HP hedder, men det er en 24" som vist koster ca. 5000 (muligvis ex moms, kan jeg ikke huske)
De synes disse fladskærme er for langsomme.. når de sidder med deres store tegninger, laver en markering, zoomer lidt, så forsvinder markeringen og kommer først efter et par sekunder.. Selv de hurtigste maskiner gør dette..

men som sagt, jeg har ikke haft problemer med min 245B.. (bortset fra min uheldigvis har lidt blacklight bleeding, men det kan man jo komme ud for alle har) Jeg har ikke spillet med den, men set et par dvd'er, og episoder fra forskellige serier rippet og lagt på nettet.. det eneste jeg har at sige ved dette, er, at den gør det samme som billigere LCD TV ved hurtige bevægelser og panoreringer samtidig m.m. men det er ikke så slemt at man lægger mærke til det, med mindre man virkelig kigger efter det..
ellers bruger jeg den bare til hjemmesider og andre tekster jeg læser m.m.

skal til at sidde og lege grafiker lige om lidt (et bogmærke jeg lige skal have lavet) så kan jeg da lige skrive hvordan den klarer det med dette.. (i photoshop CS3)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke noget i en fladskærm der er afskillige sekunder om at opdatere. Responstiden måles i millisekunder og et eventuelt inputlag ligeså. Det du beskriver er ikke skærmen skyld, med mindre du overdriver voldsomt når du skriver "efter et par sekunder".
Af NoNameDesigndk
de siger vist det er omkring 2 sek. +/- men de har ikke haft samme problem med deres CRT skærme (mener de i hvert fald ikke.. ;) )

Hvad kan det så være ? nogle af dem har sindsyge computere med store quad core processorer, masser af ram og store grafikkort..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er vist ud over denne tråds emne, at begynde at fejlfinde på PC'ere på din arbejdsplads.
Af NoNameDesigndk
ja det må I undskylde..

hmm ja det må vi jo bare i gang med så ;)

men jeg synes i hvert fald sagtens man kan bruge en 245B til skrive/læse arbejde.. ved ikke med spil, men den har jo responstid på 5ms, så det burde den også kunne bruges til uden problemer.. ;)
Af TYBO
Kan godt bruges i spil...spiller sammen med en som har en. (CS:S)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Myth_Dark skrev: Helt præcist er det mellem BenQ V2400W og HP w2408h.

Men kan ikke helt finde ud af hvilken det skal være.
Har læste disse 2 reviews: BenQ og HP.
Prad.de har også testet w2408h-skærmen:
http://www.prad.de/en/monitore/review/2 ... Conclusion

BenQ skærmen ser dog ikke helt ringe ud heller. Designet er, i min mening, noget kønnere, ikke mindst pga. den tynde ramme og flade bagside.
Af Myth_Dark
Det blev en BenQ V2400W.
Og wow.
At gå fra 19" til 24" og en virkelig god skærm.
Simpely WOW! ;)