Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af huckleb
Jeg har haft stor glæde af at læse jeres artikler og en masse tråde på jeres forum. Dog står jeg stadig tilbage med et par spørgsmål i forbindelse med køb af mit første LCD-TV.

Jeg har mere eller mindre besluttet mig for et Sony KDL-40D3500, da det passer fint til mine behov og økonomi. Det skal bruges til følgende:

- Almindeligt TV-kiggeri via YouSee-kabel-TV. Jeg har forstået det sådan, at kortet, der følger med et digitalt abonnement her, kan sættes direkte i TV'et.

- PS3. Derfor er fuld HD vigtigt for mig.

Jeg er dog i tvivl om følgende:

1. Jeg kan forstå, at det ikke er et 100 Hz TV. Har dette nogen betydning for, hvordan hurtige bevægelser (som f.eks. fodbold) afvikles på TV'et? Her snakker vi digitalt TV, ikke HD.

2. For at kunne vise TV i fuld HD skal der kobles en ekstern box til. Jeg har læst, at indførelsen af MPEG4 formatet efter 2009 kan give problemer. Kan dette ligeledes klares med en ekstern box - evt. samme der sikrer, at TV'et kan vise HD-signal?

Jeg beklager på forhånd evt. dumme spørgsmål og gentagelser.

På forhånd tak for hjælpen...
Af huckleb
Nå, man er åbenbart blevet træt af at svare på banaliteter - fuldt ud forståeligt. :)

I mellemtiden har jeg via andre fora fundet ud af, at manglende 100 Hz og "motionflow"-teknologi er et problem på dette TV.

Så konklusionen er nok, at man skal op i et 40X3500, før man får et TV, der ikke halter på de væsentlige faktorer (Fuld HD, DVB-C, 100Hz, motionflow, MPEG4). Dette er dog stadig prissat lige i overkanten af, hvad jeg principielt vil spendere på et TV.

Findes der alternativer, der lever op til samme krav?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du opgiver kravet på DVB-C og MPEG-4, så får du et bedre TV ved at vælge Panasonic PZ85.
Af TYBO
Har du tjekket 40W4000