Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af One
Hej folkens,
Jeg ved det er nok et stort emne jeg er ude i her, og må ærlig indrømme jeg ik' har voldsom meget forstand på skræme mere.

Hvad jeg søger er
1. Fladskærm - plasme eller LCD er på sin vis mig lige gyldigt.
2. Gerne +40"
3. HDMI stik, min 1.
4. Analog eller DVI stik til pc, helst DVI
5. Billig ende af prisskalaen!
6. HD Ready som et minimum

Brug af skærm
Skærmen skal stå i et "stort" soveværelse, hvor der er rimelig langt fra TV til sengen. Det skal være muligt at sætte ekstra lyd til, har planer om at købe et HDMI anlæg (Dog har jeg ikke det endnu)
Der bliver koblet en PS3 til, samt TV antenne.

Primært vil skærmen blive brugt til at se ex. HD film fra computer eller 720p film. Derudover har jeg en bunke blueray film som jeg gerne vil nyde i dejlig kvalitet os.

Kom med et bud på en skærm, gerne i den lidt lavere ende a' skaleren. Snakker om ca. 10k? (hvis det kan lade sig gøre)
Det skal lige siges, jeg ikke har noget imod at tv'et har nogle få mangler eller fejl. Blot at det ikke er irritabelt ved 2-3 times brug dagligt.

Mvh.
Joachim Damsgaard
Af One
Tak for svaret, har forresten dette tv i tankerne, Samsung LE-40M87BDX. Hvordan er den til forhold til fx. Panasonic px80 som så ofte bliver foreslået?

Og lige et andet spørgsmål, hvordan vil spil (nogle FPS) køre på dette plasma frem for LCD tv'et?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
M87 er underlegent på alle punkter undtagen opløsningen, men med mindre du sidder et godt stykke under 2 m fra TV'et så vil du ikke kunne se forskellen.

Plasma TV har ikke nogen responstid i samme forstand som LCD. Plasma fungerer ligesom du har været vandt til med CRT TV, dvs. det er en fosfor der oplyser billedet i små hurtige glimt. Så til spil vil plasma være hurtigere end LCD.