Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nightcrawler990
Har jeg også overvejet men det er plasma og frygter for at mit skrivebordsbillede fra PC'en vil brænde fast.

Har også hørt at betragtningsvinklen er dårlige end på LCD ??

I har selvfølgelig ret med hensyn til PS3 og Sony.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke noget der hedder betragtningsvinkler på et plasma-TV. Et plasma TV usender lys direkte fra hver enkelt pixel og derfor kan det i teorien have samme lysstyrke på en 180 graders bue, men rent praktisk, så vil der være nogle begrænsninger i alle de glas-lag som TV'et består af. På et LCD TV kommer lyset bagfra og skal igenenm både polarisatorer og ikke mindst flydende krystaller, som essentielt set kun er beregnede til, at blive beskuet forfra. Alle disse forhindringer reducerer lyset når du bevæger dig ud til siden og derfor kan man tale om betragtningsvinkler for LCD. Det er en fysisk begrænsning i de flydende krystaller der giver dig nedgangen i kontrast og ikke en generel egenskab ved alle fladskærms-TV.

Du vil derfor have langt større betragtningsvinkler på et plasma TV end på LCD.

Hvor du end har hørt anderledes, har du fået forkerte informationer.
Af NoNameDesigndk
hvis du kun skal bruge din pc tilsluttet til at spille med, så er det jo lige som hvis du spiller PS3. ?

ja okay, troede bare du havde en max pris på 10.000, men ja den kan fås til 11.000 +/- et par hundrede kr..
11.999 i Fona, hvilket ikke er parallelimport, så du er 100% sikker på den virker i DK med tunere m.m. ;)
Af Nightcrawler990
Jamen det var da ret at få slået det fast.

Det lyder til du har styr på det med fjernsyn yaken, det er sku meget rart med lidt "ekspert hjælp" :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er muligt, at du ikke har opdaget det, men det er jo Rasmus og mig der fletter vores artikler sammen her på siden. 8)
Senest rettet af Torben Rasmussen 27 maj 2008, 15:32, rettet i alt 1 gang.
Af Nightcrawler990
Næ, det havde jeg ikke engang bemærket. Det er da meget sjovt!
Af Nightcrawler990
Så var det jo jeg snakkede lidt med FONA-manden igår. Må skam sige at fjernsynet har et flor design, for selve billedet fik jeg intet ud af, han kunne kun vise mig alm. antenne signal som var splittet ud på 17 skærme. Så det var der ikke meget over. Ydermere havde de solgt deres 40" demo, så jeg måtte nøjes med 32.

Spurgte ham hvad man skulle vælge, hvis man sagde Samsung og Sony:

Han sagde at med den nye Bravia 2 engine, så slår Sony Samsung's nye 6 Serie. Selvom han måtte indrømme han var stor fan af Samsung.

Plus at det har været revet ned af hylderne siden de kom i butikken! Så helt klart et kvalitetsfjernsyn og som også er kompatibel med fremtidens MPEG 4 signal.

Det var hans salgstale!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, så har masserne jo talt. En flok trampende får er altid den bedste kilde og så kan man jo ligeså godt følge flokken...

Sony har jo også sendt flyers ud med de husstandsomdelte reklamer, hvor de promoverer W4000 på forsiden, så det kan sagtens have givet et skub.

Det er lidt synd, at så få ekspedienter reelt ved hvad de skal kigge efter når det kommer til kvaliteten af skærmen, men det kan jo også anspores af, at folk står for hurtigt af når snakken falder på tekniske detaljer. Det bringer så diskussionen lidt videre: Kan de se forskellen, men bare ikke formidle det på en ordenlig måde? At A er bedre end B er jo ikke specielt uddybende for nogen parter.
Af DJCarten
hej.. har nu siddet og læst stort set alt i har snakket om da jeg selv skal ud og have mig et w4000 størrelsen er jeg dog ikke sikker på endnu, 40 eller 46...

men det jeg falder over, er at i siger der er dvb-c tuner i... Alle steder jeg læser, står der kun dvb-t tuner...??

har i andre kilder end mig? hehe, bruger sony.dk...
Af NoNameDesigndk
"Se free-to-air jordbaseret HD og SD samt kabelbaserede udsendelser med den integrerede MPEG-4 AVC-tuner (modtager også analogt)" hvorefter der er en fodnote med følgende:
"*Sonys HDTV-tuner er kompatibel med de DVB-T- og DVB-C HD-udsendelsesspecifikationer, der lige nu er implementeret i flere europæiske lande. Forhør dig hos forhandleren mht. udsendelsesbetingelserne i dit eget land"

Så vidt jeg kan læse her skriver Sony selv at den har DVB-T og DVB-C (free-to-air og kabelbaserede udsendelser ;) )
http://www.sony.dk/view/ShowProduct.act ... +BRAVIA+TV
Af DJCarten
gælder det også for 40" tv'et eller er det kun 46 og 50?
Af DJCarten
niiice... så er jeg ikke længere i tvivl om hvad jeg skal ud og købe.. tager ned i morgen og ser på sagerne :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8