Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Seefor
Hej! Jeg er den glade ejer af et nyt PX80 og har haft fornøjelsen af at kigge på det det meste af dagen. Desværre har jeg lagt mærke til en enkelt skønhedsfejl som jeg ikke tror er normalt? Hele billedet er nemlig generelt rigtigt godt, men jeg oplever et problem:

Der opstår kortvarige grønne plamager, ofte vertikale og aflange i form, på midten af skærmen. De opstår hovedsageligt ved lysere farver, særligt ansigter, hvor de grønne linjer nærmest følger ansigtets konturer. Det var dog værst, da Aftenshowet på DR skulle demonstrere hvide brudekjoler. Der slog det grønne virkeligt ud på den hvide brudekjole, hvor den fulgte konturen og nærmest fik et slør på sig også. Pixelerne afslører sig også i det grønne.

Problemet er der både på det analoge signal og på DVD.

Er dette normale indkøringsproblemer, eller er det en fejl, hvor jeg burde kontakte butikken?

På forhånd tak!
Af Ponduus
Jeg fik mit 37PX80 igår. Det er intet at se, udover et skønt skønt billede. Så umiddelbart, vil jeg sige, at der er noget galt.
Af lilleper
Har aldrig set sådan noget på mit px80
Af Zacho
Hey.
Jeg arbejder selv i en webbutik til daglig hvor jeg står for reklamationerne.. Kan du sende et billede af det?
Normalt når vores LCD Tv får grønneplamager så er det panelet som er defekt (=kunden skal have et nyt Tv)..
Hvis du kunne fange det på et billede er det lettere at sige.. Samt forklare hvornår det finder sted typisk.

**Rettelse:
Har lige læst dit indlæg en ekstra gang.. Gå straks ned i butikken hvor du har købt det.. jeg vil med 80% sikkerhed sige at enten mainboardet eller panelet er defekt i dit Tv..
Af chico
Hej!

Jeg har 2 gange oplevet en blågrøn stribe ca. 10 cm bred i venstre side (lodret) - den er forsvundet begge gange efter at TV'et har været slukket (jeg har haft en tråd om dette emne).
Af Zacho
chico skrev:Hej!

Jeg har 2 gange oplevet en blågrøn stribe ca. 10 cm bred i venstre side (lodret) - den er forsvundet begge gange efter at TV'et har været slukket (jeg har haft en tråd med dette emne).
Lyder også som en fejl, men når den ikke kommer ret ofte vil det være svært at bevise det/fremkalde det til en test hos et serviceværksted.
Jeg ville tro det var et kabel som sad lidt løst eller lign, men skal ikke kunne sige det 100%.
Af Smartzipants
Jeg har få gange oplevet en grøn "bjælke" som kom i et splitsekund i en del af skærmen og så forsvandt igen(altså vi snakker et "blink"). Troede det var signalet, da jeg kun har oplevet det med signal fra tdc kabeltv .. og har kun oplevet det 3-4 gange på 2 mdr. Men nu bliver jeg i tvivl..... tror I det er en graverende fejl på panelet ?

(Minder lidt om de mærkelige striber og streger, som jeg får når jeg sætter min popcorn hour til at afspille en film og tvet mister signalet et splitsekund... har hørt at dette skulle være normalt??)

Står eller super godt ...

edit: ved nærmere eftertanke minder mine få "grønne blink" vist ikke så meget om dit problem her.. er nok bare signalet
Af Zacho
Smartzipants skrev:Jeg har få gange oplevet en grøn "bjælke" som kom i et splitsekund i en del af skærmen og så forsvandt igen(altså vi snakker et "blink"). Troede det var signalet, da jeg kun har oplevet det med signal fra tdc kabeltv .. og har kun oplevet det 3-4 gange på 2 mdr. Men nu bliver jeg i tvivl..... tror I det er en graverende fejl på panelet ?

(Minder lidt om de mærkelige striber og streger, som jeg får når jeg sætter min popcorn hour til at afspille en film og tvet mister signalet et splitsekund... har hørt at dette skulle være normalt??)

Står eller super godt ...

edit: ved nærmere eftertanke minder mine få "grønne blink" vist ikke så meget om dit problem her.. er nok bare signalet
Det er i hvert fald super svært at få et værksted til at lave det selv hvis det er en fejl når man ikke selv kan fremkalde den.
Af Mr.V
Det her ligner "bøvl med PX80"-tråden, så jeg skriver også det jeg har oplevet her. Hvis nogen føler jeg skifter emne for meget, så er det bare om at smide mig ud :)
Jeg er næsten lige blevet den stolte ejer af et PX80, men det laver nogle lyde, som jeg er en smule bekymret for. De er ikke noget særligt problem, men hvis det er en indikator for en fejl vil jeg da gerne have det rettet. Det er to ting.

1. Når jeg tænder fjernsynet, så laver det en ok-høj snurre-lyd, som forsvinder efter et par minutter, er det normalt?

2. Når jeg slukker fjernsynet, så går der et par minutter (efter at det er slukket), så laver den en høj klik-lyd. Er det normalt?
Af lilleper
1. Der kommer et par hurtige click efter hinanden, når jeg tænder mit.

2. Der kommer ingen lyd, når det bliver slukket.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
kliklyden er helt normal. TVet slukker først helt når du hører den lyd.
Af Peter VTEC
Den klik lyd du høre efter et par minutter er helt normal som Yakken også siger, det er dit TV der først der går i "rigtig" stand by mode.