Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tabula Rasa
Så er en Interview with the Vampire også opgraderet til 4k med DV - fjerde opgraderede film fra Warner, inden for relativt kort tid. Kooooom så med Gravity :p

On another ‘note’:
Er der nogen der kender en smart eller effektiv måde at liste koncerter eller koncert-film hos Apple? Jeg synes ikke rigtig jeg kan spotte en kategorisering of sorts på cheapcharts (?), og søgefunktion i selve app’en er mildest talt ubrugelig, hvis ikke man søger efter en bestemt titel :/ Jeg tænker ikke kun her på Apple’s nyere koncertfilm med spatial audio, men mere generelt koncerter/koncertfilm, der er available som leje eller køb via Apple, ligesom alle andre film.

Håbet er, på en eller anden måde, at finde eller søge en oversigt frem med koncerter - eksempelvis ligesom man kan gøre det ud fra genrer på cheapcharts - og dermed finde og opdage koncerter, hvor man ikke allerede kender titel eller band.

( Ville iøvrigt være en super cool tilføjelse til FlatPanels 4k Katalog - og måske endda ret unik, hvis jeg ikke bare er blind og den type kategorisering ikke allerede er at finde et sted :) )

Pfh. tak!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Listen er blevet opdateret. Tak til alle for jeres input. Bliv endelig ved :)

Oversigt: Film i 4K HDR og Dolby Atmos på Apple TV

Nu i 4K/HDR:
Eyes Wide Shut (1999)
Spider-Man: Brand New Day
Interview with the Vampire (1994)
Magnolia (1999)
Kill BIll: Vol. 1
Star Wars: Mandalorian and Grogu
Mars Attacks (1996)
Dante's Peak (1997)
28 Days Later (28 dage senere)
Minions & Monsters
John Wayne in the Searchers (1956)
The 7th Voyage of Sinbad (1958)
Disclosure Day
Backrooms
Tuner
The End of Oak Street
Kung Fu Panda 2
Kung Fu Panda 3
Made (2001)
Practical Magic (1998)
Richard Pryor Here and Now
Muttertag
Starship Troopers: Traitor of Mars
The Parent Trap
Paw Patrol: Dino Filmen
Moana (2026)
Af Tabula Rasa
Tre mere inden for den sidste uges tid (i øvrigt yderligere to fra Warner):

- Jason (2001), 4k og DV
- Little Shop of Horrors (1986), 4k, DV og Atmos
- Friday the 13th (1980), 4k og DV

Det er nogle af de film, hvor jeg fatter hat af 4k og/eller atmos upgrade prioriteten. Men det er selvfølgelig en smags sag, om man synes det er en reel visuel (og lydsmæssig) ‘relevans’ eller forskel. Omvendt er det sikkert også nogle af de film, hvor det er billigere og/eller nemmere at lave 4k opgraderingerne, og dermed få nogle ‘nemme’ 4k/atmos film i studie-kataloget.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Rasmus Larsen skrev: ↑06 okt 2026, 10:17 Så er Spider-Man: Brand New Day frigivet. Vi har sammenholdt priser og video/lydformater på tværs af Apple, Google, Blockbuster, Rakuten osv.

'Spider-Man: Brand New Day' ude nu – her er den bedst og billigst
Opdatering:
Spider-Man: Brand New Day ser ud til kun at være tilgængelig i 1.90:1 IMAX Enhanced-billedformat i Sony Pictures Core appen på Sony TV og PlayStation. Her er den dog begrænset til 1080p og 5.1 surroundlyd.

VOD-filmbutikkerne (og UHD Blu-ray) tilbyder filmen i beskåret 2.39:1 billedformat, men med 4K, HDR og Dolby Atmos.
  • 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99