Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har været uheldig at få skadet mit tv i forbindelse med en flytning.
Tv'et er totalskadet og forsikringen er inddraget, og vi skal nu have fundet en løsning mht. værdien.

Tv'et er et LG - OLED65 CX6LA købt januar 2023

Forsikringen sammenligner værdien med, hvad et tilsvarende LG OLED koster idag, og modellen de gerne vil sammenligne med, er LG 65" 4K AI TV OLED65B6E, som i øjeblikket er på tilbud i Bilka til 8444,- kr.

Er det en fair sammenligning jeg skal være tilfreds med synes I ??
Jeg synes B6E ligner LG's "mindste" og billigste OLED modelserie, hvilket jeg ikke synes mit CX6LA var.
Det kostede i underkanten af 12.000,- kr. i 2023.

Mvh
Per
dine oplysninger stemmer ikke. LG OLED CX6LA er ikke en 2023 model. Du må meget gerne finde ud hvad det korrekte er, så tror jeg godt man kan komme med et bedre bud på hvad man synes.

I de oplysninger du har givet Er det første bokstav modelserien. C er C serien, B er B serien og G er G serien.
Det efterfølgende bokstav/Tal er modelåret X er 2020, 1 er 2021, 2 er 2022, 3 er 2023.
Resten af koderne er lige meget altså 6LA.
Hvis det der skrives er det korrekte, så er det en 2020 model. Som det også fremgår af det opslåede link.
Det behøver ikke at fremgå af et opslået link. X betyder det er 2020 model som jeg skrev :)

Hvis det er købt januar 2023 kan det heller ikke være 2023 model. Det er mig der fejlede i min tekst lige hvad angår 2023 model.
Men bør efter min mening stadig være 2021 (1) eller 2022 (2) model og ikke en 2020 (x) model.

Uanset hvilken modelserie og model år Tv'et er, ville jeg personligt forvente og kræve at forsikringsselskabet holder sig til samme modelserie men nyeste 2026 model.
dvs hvis det skadet TV er en C serie så må det blive C6 man skal have og ikke en billigere B serie som B6E er.

65" C6 står for tiden i 13.500 kr som er samme modelserie som dit gamle TV og jeg ville nok forsøge mig med det grundlag at få forsikringen til at acceptere det beløb, så man kan argumentere for at det er det beløb der skal til for at kunne købe et TV på niveau med dit gamle.
Hmm… Det virker ganske rigtigt usandsynligt, at det er et CX, hvis købt januar 2023. CX er, som nævnt ovenfor, en 2020 model - og da både C1 og C2 som nyere modeller er til salg i januar 2023 (med C3 på trapperne), vil et CX ny-køb i januar 2023 have været usandsynligt. Dog næppe umuligt!

C1 65 var på flere tilbud i løbet af januar 2023, til priser der matcher din egen købspris. Den listes en del gange i pågældende periode mellem 11.500 og 12.500 (C2 listes gennemsnitligt i samme periode 1~2.000 højere). Såfremt CX har været mulig at finde, vil den næppe have haft en tilsvarende pris eller herover - og mest sandsynligt med en pris 1.000-2.000 lavere end C1, med to nyere modeller på markedet i samme serie. Modsat C1 og C2 kunne jeg ikke finde nogle priser eller tilbud på CX i januar 2023. Men igen, en lidt dybere eller bredere søgning kan måske vise det på diverse, less obvious netbutikker.

Så ja, dobbelttjek lige model-navn og nr. :)

Er det en C-model vil jeg dog sige, ligesom det i indlæg ovenfor påpeges, at tilbudsprisen på den billigere B model-serie ikke bør være - ej heller er - en retvisende rettesnor for forsikringsvurdering.
Senest rettet af Tabula Rasa 14 sep 2026, 07:36, rettet i alt 1 gang.
RETTELSE !!

Jeg har været ved at granske i det, og jeg har regnet 1 år forkert, tv'et blev købt i januar 2022, og ikke 2023🥴

Vi står midt i en flytning, og jeg har ikke mulighed for at finde kvitteringen.

Men ja, jeg har det også lidt stramt med, at de sammenligner med B serien.

Vil et 65" B6E være på højde med mit gamle tv, eller bedre eller ringere når det kommer til billedkvalitet og performance ??
G80 skrev: 13 sep 2026, 13:27 brugtværdien på et TV :)
Er du sikker på det?
Ja, 110%. Hvis du totalskader en 5 år gammel bil får du erstattet det beløb du kan købe en brugt af samme årgang, stand og model for. Det samme gælder et TV.

Flemming