Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Men hvorfor betaler Disney ikke bare (det ved jeg godt kun Disney kan svare på), det er alle andre streaming tjenester vel nødt til og det har de vel også gjort siden der ikke er problemer med Netflix, Prime etc.?
Det er ikke kun dem, de er grådige allesammen.
Ja de 2 er for sig selv. Som min svoger har stående på sin Tesla, Elon Musk sucks.
kennethb skrev: 04 sep 2026, 11:37 Rigtigt.. Men Raketmanden & Disney er i en liga for sig. Ellers ville disney jo ikke have så mange problemer med patentRETTIHGHEDER, hvis de opførte sig ordentligt inde for lovens rammer...
Som nævnt før, så mener Disney de er så store, at de ikke behøver betale sig fra disse problemer, og dem de slås med er i øvrigt kendte patenthajer. De laver ingenting udover problemer for firmaer som Disney, der måske er onde, men som i det mindste underholder folk...
@Naiera.
Nu kender jeg jo ikke dit præcise standpunkt til konflikten.
Min holdning er dog, hvis du benytter dig af patenteret teknologi, skal der naturligvis betales ved kasse 1.
Patenthajer eller ej så gælder der ikke særlige regler, fordi grundlæggeren hed Walt Disney. Det har de andre tjenester måttet sande. Hvis de ikke vil følge lovgivningen der findes i Europa. Så kan det jo i sidste ende medføre et totalforbud. :(
Det er der jo ingen der har interesse i.
Mvh Provinsen.
Det er længe siden jeg havde noget videre tilovers for Disney, men jeg har absolut intet tilovers for patenthajer, der bare tilrager sig patenter til højre og venstre, for at de måske kan tjene penge på dem senere. De bidrager INTET til verden, mens det samme jo absolut ikke kan siges om Disney, uagtet hvad man så synes om diverse projekter de har haft fingrene i, især over de sidste ti år.
Mit premium blev genaktiveret i dag og alt er HD. Sådan set ligeglad med hvilke udfordringer Disney har, de tørrer regning af på kunderne som kan få hele 20 dkk i rabat, hvis de altså husker at spørge. Sådan kan man da ikke køre en forretning. Når jeg køber fløde i Rema er der jo heller ikke minimælk i kartonen når jeg kommer hjem (få en krone retur hvis du kommer ned i butikken og brokker dig). Flot og farvel til Disney
Det er ikke svært at få adgang til den amerikanske Disney+...
For at give en idé om arbejdsbyrden: Netflix begyndte at reenkode deres katalog af 4K HDR-titler (som jo er en lille andel af deres fulde katalog, men større end Disneys 4K HDR-katalog) i starten af 2025 til AV1. I slutningen af 2025 sagde de, at 85% af HDR-kataloget var blevet reenkodet til AV1. Så ja, over 1 år.

Jeg ved ikke om Disney stadig er i gang eller om de har stoppet det pga. InterDigitals krav mod VP9. Det er en speget sag. Disney+ er nu også begyndt at miste Google Cast-support i visse lange.