Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Radiomanden
hopgreve skrev: 20 aug 2026, 11:37 JornH , jeg tror ikke der er ret mange der har dine tv vaner , ej heller et 48" i stuen. Og nej , 65" er ikke rigeligt stort , med en afstand på ca 5 meter. Hvis det blot er for at se lidt nyheder osv , fint nok. Men..hvis man ønsker en god oplevelse ved at se film og serier , så skal du meget højere op i størrelse...
MVH
Det skal jo heller ikke være større end der er plads til det hvor det skal være, i mit tilfælde 55" afstand knap 3 meter.
Af Supergris
JornH skrev: 20 aug 2026, 11:57 Jeg skal ikke kunne sige det ser ikke serier og ret få film. PT. ser jeg mest tennis på min 49 tommer på 2-3 meters afstand. Det var også tennis jeg så fra de 5 meters afstand, da jeg der havde min PC stående der.

Eneste problem er jeg ikke kan læse undertekster på 5 meters afstand, ikke fordi jeg behøver tekster da jeg forstår 6-7 sprog…
Hvis du ikke skal kunne sige noget, er der vel ingen grund til at svare?
Det er vel YDERST begrænset, hvor mange der køber TV til kun at se tennis?
Jeg kan oplyse dig om, at selv ved tennis (måske endda ekstra meget) kan det anbefales med en større skærm!

Det kan godt være, du forstår 6-7 sprog, men udover det, er der vist ikke så meget andet, du forstår!

Jeg vil mene, dine "råd" er mere vildledende end rådgivende!
Af Supergris
geggegeeggege skrev: 18 aug 2026, 19:57 Forestiller mig at 144hz er et must?
Hvorfor gør du det?
Du skriver, du gamer.
Er der tale om konsol eller PC?
Hvis det er konsol er 120 Hz rigeligt, er der tale om en kraftig gamer-PC, vil højere opdateringshastighed være ønskbart, men ikke altafgørende for de fleste.
Af JornH
Jeg vil stadig sige en 65’ er stor nok, også hvis prisen skal holde…

Jeg behøver ingen 65 tommer da jeg sidder tæt på skærmen, hvor en 49 tommer er nok.
Af JornH
Jeg har set alle 3 Avatar 3 timers film på min 48 tommer, så vi er ikke enige om hvad en god oplevelse er.
Af Supergris
JornH skrev: 21 aug 2026, 13:46 Jeg har set alle 3 Avatar 3 timers film på min 48 tommer, så vi er ikke enige om hvad en god oplevelse er.
Kan godt være, du synes, du havde en god oplevelse, men hvorfor lade sig begrænse og ikke gå efter en endnu bedre oplevelse?

Når du ikke kan læse undertekster, vil du også gå glip af mange detaljer og ikke mindst mindske immersionen, der driver dig ind i handlingen!
Ved gaming vil det være svært at læse tekst, diverse instruktioner, HUDS mm.

Dine præferencer lader til at være milevidt fra, hvad den generelle holdning og normale anbefalinger er.
Det lader ikke til, du har erfaring med større skærme, og du har ikke noget at sige, alligevel mener du, folk skal tage dine råd til sig?

F.eks. skriver du ofte, at du ikke kan anbefale LG, uden nogen som helst forklaring hvorfor.
I denne tråd anbefaler du pludselig et LG LCD-TV.
Du formår allligevel at angive, at du ikke anbefaler det!

LGs force ligger i deres OLED-skærme, og deres LCD-TV er normalt ikke blandt de bedste, da de benytter IPS-paneler, der har dårlig native kontrast og ligeledes sortniveau, dog mener jeg ikke, de er så ringe, som mange gør dem til herinde, alligevel mener jeg, prisen skal være virkelig god, hvis de overhovedet skal overvejes, da der som regel er bedre alternativer.
Af G80
JornH når dit 48" TV bliver til 49", er det så forskellen på at læne sig frem i din lænestol eller forskellen med og uden briller? :)

Men var alle 3 Avatar så en god oplevelse, når du så 3'eren før 2'eren? Du har stadig ikke svaret på hvornår du synes man skal se 1'eren.
Af JornH
Ligenu ser jeg forbold på min oled 48 tommer, den står nok ca. 4 meter væk, jeg har også et 49 tommer TV der er 2-3 meter væk, hvor jeg ser alt tennis på. Altså har jeg 2 tv i min ret lille stue…

Jeg så først Avatar 1 på tvet, så så jeg 3 eren i bio, har senere set både Avatar 2 og 3 herhjemme… Så vist ca. første halvdel af 2’eren hjemme før jeg så 3’eren.
Brugeravatar
Af Radiomanden
JornH skrev: 21 aug 2026, 16:12 Ligenu ser jeg forbold på min oled 48 tommer, den står nok ca. 4 meter væk, jeg har også et 49 tommer TV der er 2-3 meter væk, hvor jeg ser alt tennis på. Altså har jeg 2 tv i min ret lille stue…
Der lyder helt vanvittigt. Er du sikker på at 2 er nok.? Vi andre kan sagtens nøjes med et, der er ingen grund til flere.
Af JornH
Jeg har nok i ti år haft to tv stående, men den ene som reserve bare altid slukket…

Men pga. Play kun kan ses på et tv og jeg købte den 49’ billigt, bruger jeg mest den…
Af JornH
Btw, nu kommer snart us open i tennis hvor jeg bruger begge tv, ellers er kun den ene tændt…
Brugeravatar
Af Radiomanden
Du må klart være den eneste der har det sådan, ligeledes må du også være den eneste der kun kan se TV2 Play på det ene TV og ikke det andet, for selvfølgelig kan App'en bruges på mere end en enhed har det på Google streameren, på Telefonen og på PCen.
Af JornH
Det har vi snakket før, jeg kan kun se Play et tv af gangen… ser kun tennis på tv…