Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

G80 skrev: 19 aug 2026, 12:16 Der er blevet tilføjet gamle ikke apple film i Apple tv tjenesten. Jurassic park, the bourne identity, War of the worlds, night at the museum og Charlies Angel.

Er der andre der kan se det? Er det en fejl eller hva sker der?
Jeg ser dem også.

Puljen af ældre film er større i USA. Det er sket før derovre, men ikke i Danmark.
En masse produkter er tilsyneladende blevet lækket i macOS Tahoe 26.7 kildekoden:

- There's a mention of ATVRemote1,5, which appears to be a new Apple TV remote. Rumors previously suggested the next ‌Apple TV‌ could come with an updated remote control.

- Home Hub (J490/HomeAccessory17,1 and J491/HomeAccessory17,2) - There are references to Siri setup for a "J490" home accessory, which has previously been identified as Apple's upcoming home hub. There's a second reference to J490 and J491. J490 is believed to be the version of the home hub with a base, while J491 is the version that's meant to be mounted on a wall.

- HomePod mini (B525) - Code mentions "Argentium" has been installed on a product codenamed B525, which likely corresponds to the HomePod mini. The current HomePod mini has a B520 codename.

- Home Accessory (J229) - There is a reference to "J229Architecture," a codename for an unreleased Apple product. J229 previously popped up in iOS 26 last December and was found by Macworld. The site said it was a device with multiple sensors and the ability to detect alarm sounds and capture images. It's possible J229 is the rumored security camera Apple is working on, or some kind of accessory to go with its home hub products.

- Pebble - There's a reference to "Pebble," which Bloomberg previously said was Apple's codename for the homeOS operating system that runs on the home hub.

- HomeAccessory17,3 (J595) - A tabletop robot.

Kilde: https://www.macrumors.com/2026/08/17/ma ... e-devices/
Rasmus Larsen skrev: 19 aug 2026, 12:24
G80 skrev: 19 aug 2026, 12:16 Der er blevet tilføjet gamle ikke apple film i Apple tv tjenesten. Jurassic park, the bourne identity, War of the worlds, night at the museum og Charlies Angel.

Jeg ser dem også.

Puljen af ældre film er større i USA. Det er sket før derovre, men ikke i Danmark.
OK. Det vidste jeg ikke. Ved du hvordan det fungerede i US. Er filmene der popper op permanente eller tidsbegrænset?
G80 skrev: 20 aug 2026, 12:33
Rasmus Larsen skrev: 19 aug 2026, 12:24

Jeg ser dem også.

OK. Det vidste jeg ikke. Ved du hvordan det fungerede i US. Er filmene der popper op permanente eller tidsbegrænset?
Tidsbegrænsede.

Jeg har lige skrevet lidt mere om det i en artikel: Apple TV tilføjer for første gang licenserede film
G80 skrev: 20 aug 2026, 12:35
Rasmus Larsen skrev: 19 aug 2026, 12:27 I og med, at det ligger i koden, så må de jo nærme sig. Måske noget optakt til deres årlige præsentation i september.
Jeg vil gerne sætte min bingobrik på at boksen kommer til iPhone lancering.
1. Gen 4k kom til iPhone lancering i 2017.
Jeg synes også, at der er en del, der peger på det efterhånden. Så jeg afsætter aftentimer til artikler under deres præsentation næste måned.
Rasmus Larsen skrev: 26 jun 2026, 10:11
lunddal skrev: 25 jun 2026, 15:36
Rasmus Larsen skrev: 25 jun 2026, 15:09 Kører iOS 27 beta på min "amerikanske" iPhone :)
Jo, men jeg har bare hørt fra andre, at Siri AI virkede for dem i London, men så snart de krydsede grænsen til Frankrig, stoppede det.

Derfor gik jeg ud fra, at de rent faktisk brugte lokation.
Det oplever jeg også på min normale iPhone og min Macbook. I England, USA og andre ikke-EU lande kan jeg bruge funktioner som iPhone mirroring til Mac (fed funktion i øvrigt), men de forsvinder automatisk i Danmark.

Jeg ved ikke præcis hvad der gør udfaldet. Den anden iPhone har amerikansk Apple ID, VPN og intet SIM-kort i.
Bare lige en hurtig opdatering her efter sommerferien, hvor jeg har rejst fra Danmark til UK, Tyskland og Sverige. Siri AI har virket overalt på min iPhone. Så jeg tror den kigger på regionen for Apple ID.
Jeg læste lige artiklen som omhandler "Dolby Vision 2 kan fungere på eksisterende UHD Blu-ray afspillere – i teorien".

Det gælder vel også streamingenheder som Apple TV, at de så ikke nødvendigvis kræver ny hardware men kan klares med softwareopdatering??
  • 1
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151