Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kimklarup
Hej
Jeg kunne godt bruge lidt indput omkring hvordan jeg får størst glæde af mit nye 65s95h.

Når jeg ser på eksv. YouTube er der jo en masse sindssyge lækre visninger som viser hvad alt det der hdr, 4k m.m. jeg godt kunne tænke mig mere af i min dagligdag hjemme, flow og div. streaming. Jeg er godt klar over kildematerialet spiller en afgørende rolle. Vil jeg få stor udbytte af at opgraderer mine streamingtjenester til deres bedste, 4k m.m. eller er der andet jeg kan gøre. jeg har valgt filmmaker og sommetider film ved meget mørke film/serier(eks. Silo)
Senest rettet af kimklarup 14 aug 2026, 00:25, rettet i alt 1 gang.
Der er ikke meget mening ved at have et TV der kan det hele, uden der haves noget det kan bruges til, det svarer til at have en Formel 1 bil og kun have en Markvej at bruge den på.
UHD er så absolut bedst når det er med HDR 10+/Dolby Vision.
Af Supergris
Ja, det kan så absolut anbefales at opgradere til den bedste kvalitet, som streamingudbyderne tilbyder, som både lyd- og billedkvaliteten vil nyde godt af, vel at mærke hvis du har en skærm og et lydsystem, der kan udnytte dette.
Kildematerialet, som du selv nævner, er af afgørende betydning for, hvordan dit system vil performe!
Husk, det er filen, der bestemmer filmen (et lille hint om, måske lige at rette den sidste linje, du har skrevet. Jeg går ud fra, at du hentyder til film-profilen og ikke en fil?)

Det er også muligt at lave en customprofil, som f.eks. kan kaldes mørk og lys, som kan bruges efter behov.
Af JornH
Størst glæde får du nok af udvalgt indhold fra Prime Video i ny HDR 10+
Det er så ikke den eneste tjeneste der har indhold i HDR/DV.
Af JornH
Læs det nye Flatpanels har skrevet…
Hvilket.? Der skrives nyt hele tiden.
Af JornH
Har de skrevet mere nyt? Jeg nævnte jo det nye HDR10+
Af JornH
En 65s95h er jo en nyere Samsung, slog den lige op koster omkring 25.000 kr
Ja, det er jeg klar over, men så længe de har eneretten, og sikkert har betalt godt for det, så er det ikke meget værd.
Af JornH
Jeg nævnte HDR 10+, så kunne man selv gætte hvilken nyhed der var tale om…
Af kimklarup
har nu haft obs på kildematerialet og har set at det *gode*(med i pris) fra prime giver en signifikant bedre oplevelse :) og her kan man klart se forskellen på tidligere tv og mit nye. Derfor vil jeg nu opgraderer Netflix og HBO. Er der ikke noget om at hvis jeg opgraderer hos HBO forsvinder min *livsvarige* rabat?

PS
Pris var nu ikke 26000kr men 14995 da de kørte en kampagne da det lige kom til Danmark.