Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kan i anbefale en enhed til at afspille blu ray rips? Filerne ligger på en extern harddisk. Det er ikke mkv filer, men rene rips.
Har en gammel A.C. Ryan boks, men den fungerer ikke så godt længere.
Hvad er rene rips?
Der må jo være tale om et format af en art?
Så vidt jeg kan huske afspiller en AC Ryan filerne via hardware, hvor mere moderne medieafspillere benytter software.
Til afspilning af lokale video- og lydformater og du gerne vil kunne afspille alle lydformater som bitstream, er en Apple TV nok ikke den bedste.
Jeg bruger selv en Nvidia Shield og bruger som regel KODI, men der er mange muligheder, da du selv bestemmer via software.

https://www.pricerunner.dk/pl/649-50655 ... ign-Priser
Der kan rippes i flere formater, hvis ikke det er MKV som er 1:1, så kan det være MP4 som er et komprimeret format, det kan også være ISO der liges som MKV er et 1:1 rip men fylder mere end MKV.
Til afspilning af ISO og MP4 filer er der VLC mediaplayer, eller Leawo Blu-ray Player.
Radiomand, du behøver ikke svare på samtlige indlæg!
Jeg ved ikke, hvorfor du tror, jeg ikke kender til, hvilke formater der eksisterer?
Din information er i øvrigt fuldstændig forkert!
Både MKV og MP4 er ikke andet end containere, som på ingen måde behøver at være komprimeret, derfor behøver en ISO nødvendigvis ikke fylde mere end disse!
ISO betyder faktisk container, så det er bare en måde at samle flere filer i én på nøjagtig samme måde som en MKV eller MP4.

Ukomprimerede mediafiler bliver kaldt for REMUX, uanset hvilken container der er tale om.
Her bliver video- og lyddelen ikke encoded, men som regel fravælges der de lydspor og undertekster, der ikke ønskes.

Der findes MASSER af andet software, der kan afspille alle formater, der er oppe at vende i denne tråd, end de du nævner, udover hardware baserede enheder!