Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

G80 skrev: 01 jul 2026, 11:19 Men det er vel ikke kun de 4gb det drejer sig om denne AI krise, er det ikke lagerpladsen med de 64/128 gb??
Jo jo, jeg tror bare ikke det koster Apple så meget. Jeg hælder mere til idéen, som nævnes her i tråden, at dette er prisniveauet for den nye Apple TV 4K boks. Så tager de bare brodden af situationen ved at hæve priserne allerede nu.
128GB lagerplads koster ingenting. Måske hvis der sad 1TB i den... Prisstigningen er netop nok for at retfærdiggøre prisen på den næste model.
Jeg er heller ikke overbevist om, at prisstigningerne fra Apple, Sony, Microsoft med videre afspejler stigende omkostninger 1:1. Jeg tror de skummer fløden. Så sætter de nok priserne lidt ned igen efter showet, men ikke mere end at de til den tid tjener endnu flere penge.

Forbrugernes bedste modsvar er at stoppe med at købe de dyrere produkter i en periode. Vi er selv delvist ansvarlige for inflation – også i supermarkederne.

Så kan man jo købe ny TV-skærm, som ikke er steget i pris, i mellemtiden :D
Vi er sovset ind i Apple-produkter i vores familie, og det fungerer fint for os.

Jeg har været så irriteret på remote-problemerne på vores nuværende boks, at jeg var klar til at købe den ny, så snart den blev lanceret, men nu har der ikke været problemer i meget lang tid, så med de nye priser vil jeg nok genoverveje opgraderingen. Begge vores bokse fungerer fortrinligt pt.
Jeg havde også store problemer med fjernbetjening (og endnu større med spil-controllere) på Apple TV 4K (3rd Gen). Heldigvis er det også løst herhjemme.

Den første kritiske opdatering løste det meste for os, men det virker som om, at de har skruet lidt ekstra i senere opdateringer. Nu fungerer spil-controllere også problemfrit hos os, selvom der er flere tilsluttet samtidig.
Vi spiller ikke på vores, men remoten har været nærmest ubrugelig flere gange, blot med lange mellemrum. Tror faktisk 2025-opgaderingen af tvOS var sidste gang, vi fik store problemer. Det må være blevet løst med en én af de senere mindre updates, uden at vi har lagt specifikt mærke til det. Man lever med det og pludselig konstaterer man, at problemet er væk.

Jeg er spændt på, om jeg kan lade være med at købe den nye, når den endelig kommer. Indimellem skal man jo have noget nyt legetøj :-)
Rasmus Larsen skrev: 01 jul 2026, 13:40 Jeg er heller ikke overbevist om, at prisstigningerne fra Apple, Sony, Microsoft med videre afspejler stigende omkostninger 1:1. Jeg tror de skummer fløden. Så sætter de nok priserne lidt ned igen efter showet, men ikke mere end at de til den tid tjener endnu flere penge.

Forbrugernes bedste modsvar er at stoppe med at købe de dyrere produkter i en periode. Vi er selv delvist ansvarlige for inflation – også i supermarkederne.

Så kan man jo købe ny TV-skærm, som ikke er steget i pris, i mellemtiden :D
Jeg har lur passet Macbook Air M5 til 8.400 kr og nu koster den 11-12.000 kr. Pis man... :)
  • 1
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148