Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

kennethb skrev: 25 jun 2026, 16:24 Vedr. Ny pris på ATV.
Så er det måske den pris vi skal gi når der kommer en ny..
Eller så vil der ikke være så stor forskel på prisen (ny/gammel) Bare en strø tanke... ;-)
?

med så stor en stigning, så tvivler jeg på, at 1299 er realistisk på tilbud.

Den billigste iPad koster nu også 3999,-.

**** AI.
kennethb skrev: 25 jun 2026, 16:24 Vedr. Ny pris på ATV.
Så er det måske den pris vi skal gi når der kommer en ny..
Eller så vil der ikke være så stor forskel på prisen (ny/gammel) Bare en strø tanke... ;-)
Der skal altså ordentlig hardware til, hvis de vil have 2.299 kroner eller endnu mere for den nye. Dagens prisstigninger er et dårligt tegn for Apple TV kategorien :((
steadi skrev: 25 jun 2026, 16:53 Og så undrer tech sig over, at den gennemsnitlige forbruger hader AI 😂

Jeg tænker kun iphone holder sig i ro indtil næste præsentation. Så stiger de også mindst 100 USD.

Er det helt åndsvagt at overveje at købe en ekstra ATV nu her, just in case? ;;)
Kun hvis du har brug for en, tænker jeg. Jeg tror, at din nuværende holder mange år endnu, så jeg ser ikke nogen grund til at have en ekstra liggende i skuffen som sikkerhed.

Priserne må jo falde igen på et tidspunkt. Der er mange, der arbejder på at udbygge produktionskapacitet til RAM og SSD, så jeg tænker ikke, at problemerne strækker sig ud over 2027, men hvem ved. Det er bare mit gæt.
Rasmus Larsen skrev: 25 jun 2026, 17:13 Priserne må jo falde igen på et tidspunkt. Der er mange, der arbejder på at udbygge produktionskapacitet til RAM og SSD, så jeg tænker ikke, at problemerne strækker sig ud over 2027, men hvem ved. Det er bare mit gæt.
"We know this is not welcome news, and we are working tirelessly to find solutions" siger Apple.

Så det må man da håbe....
Mark Gurman smed også lige en bombe omkring Macs i går i en ny rygte-artikel. M6 springer Pro, Max og Ultra over, og Apple fremskynder overgangen til M7.

Hvis jeg læser korrekt mellem linjerne, så ligner det, at Apple og TSMC er ved at blive uvenner. Jeg tror Intel for alvor er på vej tilbage i varmen. Det bliver så kun som chipfabrikant denne gang. Apple vil fortsætte med at designe egne chips – i endnu højere grad end før.

Desværre også dårligt nyt for kraftigere chips i Apple TV på den korte bane.

Jeg synes, at pilen efterhånden peger på producenterne af RAM og SSD. Vi er 1 år inde i krisen. Hvorfor har de ikke bygget nye fabrikker i et voldsomt tempo?

Elon Musk taler stadig om sin Terafab, der på lang sigt får 10x verdens aktuelle chip-produktionskapacitet.
lunddal skrev: 25 jun 2026, 15:36
Rasmus Larsen skrev: 25 jun 2026, 15:09 Kører iOS 27 beta på min "amerikanske" iPhone :)
Jo, men jeg har bare hørt fra andre, at Siri AI virkede for dem i London, men så snart de krydsede grænsen til Frankrig, stoppede det.

Derfor gik jeg ud fra, at de rent faktisk brugte lokation.
Det oplever jeg også på min normale iPhone og min Macbook. I England, USA og andre ikke-EU lande kan jeg bruge funktioner som iPhone mirroring til Mac (fed funktion i øvrigt), men de forsvinder automatisk i Danmark.

Jeg ved ikke præcis hvad der gør udfaldet. Den anden iPhone har amerikansk Apple ID, VPN og intet SIM-kort i.
Apple har enten så stor tiltro til deres Apple TV til, at de har ladet den ramme af den største prisstigning (%-mæssigt) eller også er de så r.. ligeglade med boksen, at de tænkte "nå ja, vi skal have nogle penge kradset ind".

Jeg bliver ikke ligefrem betrygget i boksens fremtid.

Men okay, min Pricerunner består mest af elektronik, og cirka ingen af produkterne har været på reelt tilbud det seneste år, så måske skal vi bare vænne os til, at elektronik er dyrt... På nær TV, der lader til at blive større og billigere? ;;)
Min chromecast har sunget på sidste vers i knap et år, jeg har derfor købt et Apple TV inden prisen steg.

I know ny version senere i år osv osv.. Men vil ikke risikere at skulle lægge +2k for den nye version.

Håber dog vi ser en normalisering af ram priserne mm. i 2027
  • 1
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147