Log ind med sociale netværk
09 jun 2026, 08:53
More information i artiklen her: Ældre Apple TV-bokse får ikke tvOS 27
Rasmus Larsen skrev: ↑08 jun 2026, 22:22Apple har korrigeret informationen på udviklerportalen og bekræfter, at tvOS 27 ikke kommer til Apple TV HD og Apple TV 4K (1st Gen). Det har haft et godt run.Rasmus Larsen skrev: ↑08 jun 2026, 21:41 Der er endelig support for High-Res Lossless.tvOS 27 er kompatibel med Apple TV HD og alle tre varianter af Apple TV 4K, ifølge Apples udviklerportal.
Artikel med de foreløbige fund: Apple præsenterer tvOS 27 med fokus på hastighed
Jeg er ikke klar over, hvorfor der florerer information om det modsatte. Vi er ved at dobbelttjekke med Apple.
![]()
More information i artiklen her: Ældre Apple TV-bokse får ikke tvOS 27

09 jun 2026, 10:01
Rasmus Larsen skrev: ↑08 jun 2026, 21:41 Der er endelig support for High-Res Lossless.Hvor finder du den indstilling?
Artikel med de foreløbige fund: Apple præsenterer tvOS 27 med fokus på hastighed
Mvh
Flemming Larsen
Flemming Larsen
09 jun 2026, 10:04
du skal ind i Apple Music appens indstillinger
i tvOS indstillinger vælge app og apple music.
i tvOS indstillinger vælge app og apple music.
09 jun 2026, 13:59
Jeg har kun bekræftet, at High-Res Lossless findes på Apple TV 4K (3rd Gen). Jeg har ikke installeret tvOS 27 beta på ældre bokse endnu.
Sig til hvis I vil have at jeg tjekker noget i tvOS 27 beta.
Jeg kan tilføje, at AirPlay-lydforbindelse stadig ikke virker med menulyd og spillyd. Her falder fast-parrede AirPlay-højttalere stadig tilbage på TV-højttalerne (i modsætning til HomePods).
Jeg kan tilføje, at AirPlay-lydforbindelse stadig ikke virker med menulyd og spillyd. Her falder fast-parrede AirPlay-højttalere stadig tilbage på TV-højttalerne (i modsætning til HomePods).
10 jun 2026, 07:07
Måske det også er relateret til den nye Podcasts app?
G80 skrev: ↑09 jun 2026, 06:24 Fedt så kom der alligevel lidt meget spændende goodies. Også et par ting fra min ønskeliste.Jeg tror ikke smart downloads er til film. Min tolkning er, at det hænger sammen med reducerede app-størrelser, så apps kan hente ekstra indhold proaktivt før brugeren tilgår det. Apple har noget lignende til spil i tvOS, så måske de nu udvides til apps.
Men det der "smart download" kan du ikke fortælle mig Rasmus at det er download af film til offline med superkvalitet?
Eller er det bare en eller anden ligegyldig form for udvikling af det i forvejen automatisk download af app fra andre enheder?
Måske det også er relateret til den nye Podcasts app?
10 jun 2026, 07:26
Rasmus Larsen skrev: ↑09 jun 2026, 08:10Jeg hører mest kun Yousee musik på telefonen, og nu har en fjernet Apple Musik ikonen, men virker det kun på ATV bokse? Eller med OS27?JornH skrev: ↑08 jun 2026, 23:16 Det AI er noget bras… ved ikke heller hvad det lossness er for nogetLossless er tabsfri lydkvalitet. Bedre lydkvalitet i musik (Apple Music) end hvad man får med CD'er.
Panasonic OLED TX-48MZ800E, Apple TV, MoreTV, Norlys kunde med fuldpakke og Yousee kunde med Grundpakke.
10 jun 2026, 09:10
JornH det er en længere historie ang. alt det med lossless og HIFI lyd. Men det korte svar er nej det virker ikke kun på ATV. Det har virket på iPhone, iPad og Mac i lang tid. Det var kun ATV der ikke kunne de højere opløsninger.
Hvad angår denne nyhed er at det nye er at ATV med tvOS27 får mulighed for højere musik lyd opløsninger end de hidtil 24/48 khz lossless. Hvis du ikke ved hvad det er og ikke har lyst til at nørdedyrke HIFI lyd, altså du ikke har highend højtalere og har ikke fået fixet rumakustikken så er de højere opløsninger ikke noget du behøver at interessere dig for. Det ATV allerede har kunnet hidtil er mere end godt og kommer meget langt med en rum akustikbehandling end at investere i dyrere udstyr og højere opløsninger.
Men muligheden for højere opløsninger skader ikke. Det er op til sit hifi udstyr, rumakustikken og sine ræveøre om man kan udnytte det.
Lige nu er nyheden jo helt ny og er bekræftet at det dukker op på nyeste gen. ATV4K og på Apple Music. Om det vil virke i fremtiden med andre musiktjenester der også tilbyder højere lossless opløsninger tror jeg måske ikke man kan svare på nu. Medmindre nogen gider at undersøge det og teste det som har abonnement på andre musik tjenester.
Men du skal nok have fjernet alle de bokse under dit TV, hvis du ikke vil have det påvirker de højere opløsninger
Hvad angår denne nyhed er at det nye er at ATV med tvOS27 får mulighed for højere musik lyd opløsninger end de hidtil 24/48 khz lossless. Hvis du ikke ved hvad det er og ikke har lyst til at nørdedyrke HIFI lyd, altså du ikke har highend højtalere og har ikke fået fixet rumakustikken så er de højere opløsninger ikke noget du behøver at interessere dig for. Det ATV allerede har kunnet hidtil er mere end godt og kommer meget langt med en rum akustikbehandling end at investere i dyrere udstyr og højere opløsninger.
Men muligheden for højere opløsninger skader ikke. Det er op til sit hifi udstyr, rumakustikken og sine ræveøre om man kan udnytte det.
Lige nu er nyheden jo helt ny og er bekræftet at det dukker op på nyeste gen. ATV4K og på Apple Music. Om det vil virke i fremtiden med andre musiktjenester der også tilbyder højere lossless opløsninger tror jeg måske ikke man kan svare på nu. Medmindre nogen gider at undersøge det og teste det som har abonnement på andre musik tjenester.
Men du skal nok have fjernet alle de bokse under dit TV, hvis du ikke vil have det påvirker de højere opløsninger
10 jun 2026, 10:03
Guide: Disse funktioner virker kun på nyere Apple TV 4K
Jeg kan konstatere, at vi skal have opdateret denne oversigt. Der er flere og flere funktioner, som kun virker på Apple TV 4K (3rd Gen).
Fra tvOS 27 er blandt andet disse to forbeholdt til Apple TV 4K (3rd Gen), så vidt jeg kan vurdere:
- Automatisk transskribering (engelsk) til undertekster oversættelse af undertekster, herunder dansk.
- Support for Hi-Res Lossless (24-bit/192kHz) i Apple Music
Denne her også forbeholdt Apple TV 4K (3rd Gen med 128GB) og Apple TV 4K (2nd Gen):
- Forbedret Thread-support (Thread 1.4)
Jeg kan konstatere, at vi skal have opdateret denne oversigt. Der er flere og flere funktioner, som kun virker på Apple TV 4K (3rd Gen).
Fra tvOS 27 er blandt andet disse to forbeholdt til Apple TV 4K (3rd Gen), så vidt jeg kan vurdere:
- Automatisk transskribering (engelsk) til undertekster oversættelse af undertekster, herunder dansk.
- Support for Hi-Res Lossless (24-bit/192kHz) i Apple Music
Denne her også forbeholdt Apple TV 4K (3rd Gen med 128GB) og Apple TV 4K (2nd Gen):
- Forbedret Thread-support (Thread 1.4)
10 jun 2026, 10:04
Og eventuel Siri AI og Apple Intelligence vil jo være forbeholdt en ny Apple TV 4K (4th Gen). Den nuværende 3rd Gen har en for gammel processor (og for lidt RAM).
10 jun 2026, 12:46
Jeg har en del ram i min, den eneste boks jeg kunne undvære er Apple boksen der bare står slukket i det meste af tiden.
Vedr. musikken hører jeg det mest på min Smartradio, når det virker, ikke på nogen bokse, men er heller ikke så kræsen med hvordan det lyder på TVet…
Vedr. musikken hører jeg det mest på min Smartradio, når det virker, ikke på nogen bokse, men er heller ikke så kræsen med hvordan det lyder på TVet…
Panasonic OLED TX-48MZ800E, Apple TV, MoreTV, Norlys kunde med fuldpakke og Yousee kunde med Grundpakke.
11 jun 2026, 06:46
Har du hentet YouSee og Norlys apps til Apple TV, Jørn? Så kan du jo frakoble de to bokse og køre med Apple TV i stedet. Apples fjernbetjening kan tænde, slukke og styre lydstyrken på dit Panasonic TV – og vice versa.
11 jun 2026, 06:47
tvos27_6_large.jpg (59.86 KiB) Vist 627 gange
Rasmus Larsen skrev: ↑09 jun 2026, 13:59 Jeg har kun bekræftet, at High-Res Lossless findes på Apple TV 4K (3rd Gen). Jeg har ikke installeret tvOS 27 beta på ældre bokse endnu.Vi har lige spottet, at AutoMix og Crossfade overgange mellem sange nu virker i Apple Music på Apple TV 4K (3rd Gen). Jeg ved ikke, om det også virker på 2nd Gen. Byd gerne ind, hvis I kører tvOS 27 beta.
Vedhæftede filer
11 jun 2026, 07:30
Jeg har to TV fra Panasonic, ATV boksen er tilkoblet min oled med google, men som sagt står den boks bare slukket når jeg ikke bruger den til at se F1. Mit anden tv er ren Fire TV, hvor jeg bruger en Nokia 8000 boks for at se TV 2 Play mest. Jeg har vist både Norlys og Yousee Apps på ATV boksen…
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto