Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af coffee
Jeg har en panasonic DP-UB820EGK
4K-UHD Blu-Ray Afspiller. Hvordan kan man se om den er regionsfri.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det er de ikke når du køber dem, det er nemt at gøre den Regionsfri til DVD, med en Serviceremote, men til BD kræver det et den modificeres med en Chip. UHD skiver er som udgangspunkt Regionsfri.
Laserdisken har modificerede Panasonic afspillere. https://www.laserdisken.dk/html/lister2 ... ste=BD-PAN
Af coffee
hvordan gør man til dvd med den servciremote
Brugeravatar
Af Radiomanden
Først skal du have fat i en, Panasonic Centre har/bør have en, der skal så indtastes en bestemt kode.
Brugeravatar
Af Naiera
coffee skrev: 05 jun 2026, 09:51 Jeg har en panasonic DP-UB820EGK
4K-UHD Blu-Ray Afspiller. Hvordan kan man se om den er regionsfri.
Det er den ikke, udover selvfølgelig for UHD Blu-ray.

Der findes et firmware-hack der kan gøre den religionsfri på Blu-ray-delen.
Af JornH
Lige en test… men i svarer jo ikke på spørgsmålet, hvordan man ser det…
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det ser man når den kan afspille en R1, efter den rigtige kode er modtaget på den, ikke på anden vis.
Brugeravatar
Af Naiera
JornH skrev: 05 jun 2026, 19:13 Lige en test… men i svarer jo ikke på spørgsmålet, hvordan man ser det…
Det kan man ikke se hvis den ikke er gjort regionsfri, og det er den aldrig hvis man køber den fra ny, medmindre man køber den fra et sted der har gjort den regionsfri, og så ved man godt, at den er regionsfri.
Af Provinsen
JornH skrev: 05 jun 2026, 19:13 Lige en test… men i svarer jo ikke på spørgsmålet, hvordan man ser det…
Det kan ses på bagsiden af afspilleren. 2 og B indikerer at den er låst til det europæiske marked. :s

Som Radiomanden har skrevet kræves der en chip for at gøre den kodefri på Blu - Ray delen, dvd delen kan klares med firmware.

Mvh Provinsen.
Brugeravatar
Af Naiera
Der kræves IKKE en chip for at gøre en UB820 kodefri. Hvorfor fanden læser folk Radiospandens indlæg og tror på det han skriver? Manden har jo aldrig ret.

Som sagt kan man hacke firmwaren på blandt andet UB820 og gøre den regionsfri, samt lukke op for en lang række andre fine features. Jeg fik min UB9000 ordnet, og det er ikke så lidt den nu er blevet bedre.
Senest rettet af Naiera 06 jun 2026, 13:18, rettet i alt 1 gang.
Af Provinsen
Naiera skrev: 06 jun 2026, 05:59 Der kræves IKKE en chip for at gøre en UB820 kodefri. Hvorfor fanden læser folk Radiospandens indlæg og tror på det han skriver? Manden har jo fucking aldrig ret.

Som sagt kan man hacke firmwaren på blandt andet UB820 og gøre den regionsfri, samt lukke op for en lang række andre fine features. Jeg fik min UB9000 ordnet, og det er ikke så lidt den nu er blevet bedre.
Jamen godmorgen også til dig. :)
Først og fremmest. Vil jeg gerne beklage. Det med at firmware hacket var nok var jeg ganske enkelt ikke klar over. Nu bliver jeg nysgerrig, hvem kan klare UB9000? Indtil videre har jeg ikke fundet nogle der kan. O-O.
Hvilke ting kan forbedres ved at "ordne" ub9000? Gælder det afkodning af eksempelvis SA - CD diske f.eks?

Mvh Provinsen.
Af orkin
God morgen jeg fik det lave i min maskinen for nogle år sidste og betale omkring 800 kr og fik den med hjemme samme dag og købt live koncert fra USA og er kolde 1
Brugeravatar
Af Radiomanden
Provinsen skrev: 06 jun 2026, 07:50
Naiera skrev: 06 jun 2026, 05:59 Der kræves IKKE en chip for at gøre en UB820 kodefri. Hvorfor fanden læser folk Radiospandens indlæg og tror på det han skriver? Manden har jo fucking aldrig ret.

Jamen godmorgen også til dig. :)
Først og fremmest. Vil jeg gerne beklage. Det med at firmware hacket var nok var jeg ganske enkelt ikke klar over. Nu bliver jeg nysgerrig, hvem kan klare UB9000? Indtil videre har jeg ikke fundet nogle der kan. O-O.
Hvilke ting kan forbedres ved at "ordne" ub9000? Gælder det afkodning af eksempelvis SA - CD diske f.eks?

Mvh Provinsen.
Hvorfor skrives der så mange steder.

De fleste Panasonic Blu-ray-afspillere kan ikke gøres regionsfrie til Blu-ray via en simpel tastekode, da regionslåsningen ligger i hardwaren og kræver en fysisk chipmodifikation.

Der skrives da godt nok også.

Der findes dog visse undtagelser og metoder, afhængigt af din model og dine behov