Log ind med sociale netværk
27 maj 2026, 09:30
Sony har en højere kvalitet end både LG og Samsung.
Panasonic 55Z80A, Klipsch Flexus CORE 200, Panasonic DMP-BD84EG-K, JBL Authentics 500, Tangent Ampster BT II, Technics SL 1210 MK2 med Ortofon Concorde, Technics SL PG 390, Google TV Streamer.
27 maj 2026, 13:22
.
Har du noget konkret der understøtter den devise?
Ud fra personlig erfaring kan jeg sige at Sony, har ikke særligt godt styr på at opdatere deres skærme uden at lave graverende fejl. LG har jeg derimod aldrig haft problemer med. Billedet er fremragende, brugerfladen er simpel og nem at gå til. Det kræver lidt snilde at indstille farver, kontrast og lysstyrke korrekt. Men det er ikke raketvidenskab.
Mvh Provinsen
Radiomanden skrev: ↑27 maj 2026, 09:30 Sony har en højere kvalitet end både LG og Samsung.Besynderlig påstand
Har du noget konkret der understøtter den devise?
Ud fra personlig erfaring kan jeg sige at Sony, har ikke særligt godt styr på at opdatere deres skærme uden at lave graverende fejl. LG har jeg derimod aldrig haft problemer med. Billedet er fremragende, brugerfladen er simpel og nem at gå til. Det kræver lidt snilde at indstille farver, kontrast og lysstyrke korrekt. Men det er ikke raketvidenskab.
Mvh Provinsen
27 maj 2026, 14:28
Med de priser Sony opererer med samt det faktum, at de sjældent er på tilbud, er de svære at anbefale. Måske samarbejdet med TCL vil ændre det i fremtiden.
Alle TV kræver en eller anden form for indstilling, hvis man ønsker et billede så tæt på standarden som muligt.
Jeg synes ikke, LG OLED kræver noget specielt i forhold til de fleste andre producenter. Blot ved at fravælge "ECO" og slå lyssensoren fra samt vælge "Filmmaker-profilen" er man godt på vej...
Alle TV kræver en eller anden form for indstilling, hvis man ønsker et billede så tæt på standarden som muligt.
Jeg synes ikke, LG OLED kræver noget specielt i forhold til de fleste andre producenter. Blot ved at fravælge "ECO" og slå lyssensoren fra samt vælge "Filmmaker-profilen" er man godt på vej...
27 maj 2026, 18:50
Sony har på ingen måde bedre kvalitet end LG
Samsung har jeg det lidt sværere med.
Og snakker vi billed kvalitet så er top modellerne af LG også toppen
Samsung har jeg det lidt sværere med.
Og snakker vi billed kvalitet så er top modellerne af LG også toppen
27 maj 2026, 19:54
Men hvorfor er Sony ikke med i TV oversigten i 2025 og 2026 her på Flatpanels?
Og nogen der ved hvornår Sony udgår som TV og overgår til TCL?
Og nogen der ved hvornår Sony udgår som TV og overgår til TCL?
27 maj 2026, 20:31
Der er Sony TV fra både 2025 og 2026 i TV-Databasen: https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto