Læs venligst retningslinjerne for brug af forummet her eller få hjælp til anvendelsen af forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hopgreve
Hej..Forum husker ikke login , selvom jeg har sat "flueben" at det skal huskes.
Jeg fik en ny bærbar PC for ca 1 uge siden , men det var samme problem med den gamle PC.
Sidst gjorde jeg alt med at slette cookies , men intet hjalp.
MVH
Af JornH
Jeg bruger en iPad der sådan set husker login, ellers kunne jeg ikke logge ind da jeg ikke husker passordet, men på PC virker det så ikke selv om man sætter det flueben.
Af JornH
Kommer nok an på hvilken browser du bruger, nogle kan huske passord og login.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Mister ligeledes log In ind i mellem, ved ikke hvorfor, heldigvis så gemmer Chrome adgangskoder.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det tror jeg ikke, så ofte kan den ikke skifte.
Af G80
Det flueben er bundet op på cookies og besøgte hjemmeside historik. Det kan være hvis Jeres browsere er sat til automatisk at slette cookies/hjemmeside historik efter en vis periode, så glemmes login også. Det er normalt og godt. Det er en browser indstilling man kan pille ved. feks efter man lukker browseren eller efter 1 uge eller den kan også sættes til aldrig at slette.
Sikkerhedsmæssige årsager er det meget godt at cookies og historik bliver slettet eller minimeres mest muligt.

Hvis problemet er at I skal indtaste brugernavn og kode manuelt så findes der håndteringssystemer som indtaster brugernavn og kodeord automatisk når man trykker på login feltet.
Senest rettet af G80 26 maj 2026, 09:25, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Radiomanden
G80 skrev: 26 maj 2026, 05:44
Hvis problemet er at I skal indtaste brugernavn og kode manuelt så findes der håndteringssystemer som indtaster brugernavn og kodeord automatisk når man trykker på login feltet.
Ja her hentes det fra Adgangskodeadministratoren.
Af perstærk
Jeg kan tilføje, at der også gemmes en "cookie" på serveren. Jeg nævner det med ip-adressen tidligere. Forumadmin bestemmer, om ens ip må ændre sig fra gang til gang (og hvor meget, den må ændre sig).

Hvis man er i tvivl om ens ip, kan den ses under profilindstillinger. Der kan man se sin "indlogningsnøgle", med tilhørende ip.
Af Brixen
perstærk skrev: 26 maj 2026, 10:19 Jeg kan tilføje, at der også gemmes en "cookie" på serveren. Jeg nævner det med ip-adressen tidligere. Forumadmin bestemmer, om ens ip må ændre sig fra gang til gang (og hvor meget, den må ændre sig).

Hvis man er i tvivl om ens ip, kan den ses under profilindstillinger. Der kan man se sin "indlogningsnøgle", med tilhørende ip.
Det vidste jeg ikke man kunne se. Tak for forklaringen.

Jeg var også blevet logget ud i dag, og jeg kan se min ip-adresse ændrer sig med nogle dages mellemrum.
Fra 18. maj er det IPv6 adresser i stedet for IPv4, som det var før.
22. maj og i dag er det igen nye IP-adresser jeg har.
Af perstærk
Brixen skrev: 28 maj 2026, 12:07 Fra 18. maj er det IPv6 adresser i stedet for IPv4, som det var før.
22. maj og i dag er det igen nye IP-adresser jeg har.
Ændrer din ipv4 sig fra gang til gang, eller skifter den bare mellem 4 og 6? Det skulle forumadmin måske kigge på. Det kan være en kode-detalje.