Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har den på mit 85C955 men selvom den fungerer fint så har jeg problemer med CEC sluk af TVet. Om det er denne opgradering eller om det er Apple's beta af TVos 26,4 er jeg ikke sikker på men ud over denne detalje så funger alt ellers.
Øh - det vil dog sige at normalt så kunne man, hvis man ville (uforståeligt), bruge TCL fjernbetjeningen på Apple TV - men det fungerer ikke mere. Så nok en del der mangler.
Om det skyldes at de vinter på at supportere TVos 27 eller om det skyldes andre årsager kan jeg ikke sige..
A
Rasmus Larsen skrev: 14 maj 2026, 11:16 Jeg kender ikke status, men vi bare lige tilføje, at Dolby Vision Filmmaker Mode og DTS:X IMAX Enhanced (på Disney+) virker på 2026-modellerne. Begge kommer senere via opdatering til 2025-modellerne "senere i 2026".
Hej
Jeg har fået Filmmaker Mode i stedet for Dolby Vision Dark med den nyeste firmware, V643 til Android 14, som dog ikke er hentet gennem officielle kanaler. TV’et blev oprindeligt leveret med Android 12 og firmware V538.

Opdateringen har gjort TV’et markant hurtigere, og billedkvaliteten er blevet væsentligt bedre direkte ud af boksen — især fordi det rødlige skær nu er væk.

Jeg synes dog stadig, at TCL’s firmwarepolitik er langt ude. At det samme TV markedsføres under forskellige modelnavne afhængigt af region, gør det unødigt forvirrende og burde efter min mening trække ned i den samlede vurdering, når man anmelder TV’et. :)