Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Der har været et datalæk hos Rockstar. Ifølge lækket har GTA Online klart flest brugere på PS5, dernæst PS4. Tallene for PC overrasker mig.

Det forklarer også, hvorfor Rockstar er så tæt med PlayStation.

Kilde: https://gtaforums.com/topic/1004190-gta ... 1072663072
Vedhæftede filer
image.png.4d4fb8e4ba830e0011fb961d2d422d3a.jpeg
image.png.4d4fb8e4ba830e0011fb961d2d422d3a.jpeg (80.12 KiB) Vist 828 gange
Rasmus Larsen skrev: 14 apr 2026, 07:23 Sony Pictures har på CinemaCon annonceret en Bloodbourne film. Mon ikke det er optakt til nyt Bloodbourne spil eller som minimum noget PS5 Pro remaster?

https://www.ign.com/articles/bloodborne ... -producing
Et remaster/remake kan desværre godt have lange udsigter.

Da Bluepoint Games blev lukket, kom det frem at de af flere omgange havde pitchet et Bloodborne-remaster/remake, men FromSoftware havde sagt nej hver gang. Og selvom Sony ejer alle rettigheder til franchisen, og derfor ikke behøver nogens accept, så ønskede de ikke at gå imod Hidetaka Miyazaki's ønske.

Så indtil han ændre mening (eller selv får tid og lyst til at stå for det), så tror jeg desværre ikke der kommer til at ske noget på den front.
Brugeravatar
Af TBC
Hvad tænker i om Pragmata? Det er en AAA titel fra Capcom der udkommer om 2 dage.
Det fløj lidt under radaren for mig. Da jeg så traileren første gang, sagde det mig ikke noget:

Men det ser ud til at Pragmata kan ende som en af de der positive overraskelser, der kommer lidt ud af det blå. Det kommer i hvert fald "out swinging", med generelt rigtigt gode anmeldelser - så jeg tænker, at jeg måske bliver nødt til at genoverveje min egen ligegyldige førstehåndsreaktion, hvor jeg ellers havde afskrevet det med et ligegyldigt "meh", et lille skuldertræk og ellers videre, før jeg nu ser hvad det faktisk høster af anmeldelser:
f.eks.
95 hos Playstation universe
90 hos Gamespot
80 hos IGN og Eurogamer
Og en Metacritic score på 86

For at perspektivere det har Crimson dessert en metascore på 77, Horizon Zero Dawn Remastered et metascore på 85 og Resident Evil Requim en metascore på 89

Pathtracing trailer (RayTracing vs PathTracing):
De gode anmeldelser har gjort mig nysgerrig. Havde heller ikke store forventeninger inden lancering.

Der er dog mange interessante spil i pipeline og jeg kommer ikke til at købe dem alle til lanceringspris, så jeg holder mig nok på sidelinjen indtil jeg har lagt mig fast på næste "projekt" – hælder til Crimson Desert.
Brugeravatar
Af bendix
Grimsons niveau bar præg af udfordringer som Pearl Abyss de sidste par uger har gjort en kæmpe indsats for at forbedre. Hvis man ser på spiller rating er den på 100/100. Så jeg vil ikke tillægge lige den titel, så meget betydning i forhold til opnået vurdering. Jeg er ved at spille Returnal (igen) og absolut i top 5 over oplevelser jeg nogensinde har spillet. Derefter Pragmata- efterfulgt af Saros.

https://opencritic.com/game/19373/crimson-desert
Jeg er selv stadigvæk i gang med Ghost of Yotei.
Når jeg er færdig med det, ved jeg heller ikke helt hvad jeg går i gang med.

Måske Dispatch på PS5 eller genspille det gamle Warhammer: Dark Omen på PC.
Brugeravatar
Af TBC
Crimson Desert er også røget op på min radar som en overvejelse. Det startede ret ujævnt i anmeldelserne, formentlig fordi det er et kæmpestort spil, hvor styrkerne først folder sig ud, efterhånden som man kommer længere ind i sin spilsession. Efterhånden som både anmeldere og spillere fik flere og flere timer i det, virkede det som om vurderingerne blev mere og mere positive (fra clunky kampsystem til dybt og teknisk gameplay, fra rodet og usammenhængende historie til systemrig og sammenhængende open world som et par eksempler).

Verdenen beskrives som ekstremt ambitiøs: enorm frihed, masser af systemer, tonsvis af aktiviteter, hvilket vel er grunden til, at man ofte hører folk sammenligne det med RDR2 og Zelda, mht. skala, udforskning og “gør hvad du vil” mv.

Og dem der typisk ikke falder for spillet, lader til at være dem der har brug for en stærk, stram historie, der tager dig i hånden. Crimson Desert skulle gøre det modsatte: smide dig ind i et levende univers, uden samme guardrails, hvor historien ikke fører dig ved hånden og guider dig, men hvor verdenen reagerer på dine valg og ændrer sig permanent efter din hærgen. Det tiltaler så nogle og frustrerer andre. For mig lyder det som en interessant spildestination med meget for pengene … hvis man har tiden til det.
TBC skrev: 16 apr 2026, 10:19 Crimson Desert er også røget op på min radar som en overvejelse. Det startede ret ujævnt i anmeldelserne, formentlig fordi det er et kæmpestort spil, hvor styrkerne først folder sig ud, når man kommer ind i materien. Efterhånden som både anmeldere og spillere fik flere og flere timer i det, virkede det som om vurderingerne blev mere og mere positive (fra clunky kampsystem til dybt og teknisk gameplay, fra rodet og usammenhængende historie til systemrig og sammenhængende open world som et par eksempler).
Med til historien er også at spillet havde en del fejl og dårlige systemer da det blev lanceret og er siden blevet patchet 7-8 gange.
  • 1
  • 242
  • 243
  • 244
  • 245
  • 246
  • 247