Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af westahn
så lige at elgiganten har 42pz85 til 14999 i næste uge, men hvis man kan få 46pz85 hos panasonic center til 16000 er det da et bedre køb! Hvor er det henne?
Af NoNameDesigndk
ja det er jo netop det det er, for normal Panasonic Center pris er 22.999 for 46" 'eren, med tilbud pt. på 18.999.. og 42" 'eren til 17.999 men på tilbud til 15.999..
Af Don
NoNameDesigndk skrev:ja det er jo netop det det er, for normal Panasonic Center pris er 22.999 for 46" 'eren, med tilbud pt. på 18.999.. og 42" 'eren til 17.999 men på tilbud til 15.999..
http://www.totaltv.dk/piz.asp?id=4178&aID=17179
46" = Kr. 16.985,-
Men mon ikke man kan få pruttet sig lidt ned, skal også have end 42 PX80 :)
Af NoNameDesigndk
okay det var da utroligt de kan gøre det så meget billigere hvis de er et panasonic center :s ;)

Det tror jeg også jeg ender med at skulle"nøjes" med, da jeg nok ikke har råd til pz85'eren.. Men px80 er jo også en ret god skærm, så det går nok ;)
Af Don
NoNameDesigndk skrev:okay det var da utroligt de kan gøre det så meget billigere hvis de er et panasonic center :s ;)

Det tror jeg også jeg ender med at skulle"nøjes" med, da jeg nok ikke har råd til pz85'eren.. Men px80 er jo også en ret god skærm, så det går nok ;)
Det er Panasonic Center, de er også listet inde på panasonic center hjemmeside : http://www.panasoniccenter.dk/centre/sj ... adioTV.htm
Af zyckelmaster
e45083 skrev:
zyckelmaster skrev:
e45083 skrev:Er der i øvrigt ikke nogen, som kan fortælle hvordan, det er at se fodbold, ishockey og tennis på det ? Både med og uden IFC.

Hvor slemt er det med refleksioner i glasset ?

Står og vakler mellem Panasonic 42PZ85E og Toshibas LCD 40ZF355E. Nogle som har en holdning til hvad ville være det bedste køb ?

mvh Hans
Refleksionerne i PZ85 er kun et problem, hvis du har kraftige lyskilder direkte mod skærmen.

I forhold til valg af skærm, så læser jeg mig til, at du ser en del direkte sport. Men hvis jeg skal give et kvalificeret bud på, hvilken skærm du skal vælge, så har jeg brug for at vide, hvad den ellers skal bruges til. Og også gerne, hvad din maxpris er.
Du har ret i at den skal være bedst mulig til live sport i SD kvalitet fra YouSee. Det er første prioritet.
Skifter til digital når man kan få YouSee's digitale harddisk recorder, så den indbyggede tuner er ligegyldig.
Til sport burde et 100hz vel i teorien være at foretrække, men jeg mangler endnu at læse en rigtig positiv anmeldelse om det.
Den skal samtidig have en "god sort" og kunne afspille 24p "i rigtig hastighed". Desuden skal den være god til min XBOX 360 (USA-udgave).

Min maxpris er ca 12500 for et 37-40-42" og det *skal* være Full HD.

Jeg har en ide om at PZ85E vil give det bedste skærmbillede, men har følgende betænkeligheder,
som jeg ikke tror vil være et problem med Tosh'en.

1: Retention/Burn-in. Står Disney Channel logoet på skærmen resten af aftenen når datteren har set det 2 timer inden man kommer hjem ? Skal jeg være bekymret for at tage afsted, hvis jeg skal arbejde en uge i udlandet ?

2: 5 stk blæsere - det var dog utroligt.
3: Refleksioner i skærmen.
4: Hvor god er lyden.
5: Er det ikke et "stort skrummel" i forhold til Toshibaen ?
6: Hvor godt er det i dagslys.

Har set et Samsung LE40F86BD i virkeligheden og synes at dens sort og billede under bevægelser faktisk var rigtig godt. Har hørt at Toshiba 40ZF355E skulle have samme panel, bare med endnu bedre billedbehandling - så må det være ret suverænt for et LCD TV. Desværre kender jeg ikke nogen butikker (i østjylland), hvor man kan se det. Gad godt høre om nogens erfaringer med 100hz, sport og spil på det.

Efter hvad jeg har kunnet læse mig til, er de 2 nævnte TV "best value for money" for hhv Plasma & LCD. Spørgsmålet er om billedet på Pana'en ikke kun er marginalt bedre og man bør købe Toshibaen for ikke at få al det bøvl/vedligehold der lyder til at være med plasma tv.

mvh Hans
Jeg er nød til at spørge, hvorfor Full HD er et must? Med de behov, som du beskriver ovenfor, er det fuldstændigt ligegyldigt, medmindre du nærmest har sat næsen mod skærmen!!! Se dette link: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511

Hvad angår "best value for money", så er det for mig (og vist også mange andre brugere af Flatpanels) PX80, der tager den titel inden for plasma. Det eneste, som den ikke har (ud fra din behov og krav), er Full HD, men det er som nævnt ovenfor formentlig også fuldstændigt uden relevans. Og den koster alt efter, hvor du køber 9-10K...

Dine 6 bekymringer (som vel for 5 ud af 6's vedkommende egentlig omhandler plasmabekymringer generelt):

1. Retention og burn-in
Jeg har et Panasonics PX80 - har aldrig set skyggen af retention og slet ikke burn-in. Har intet specielt gjordt udover at indstille skærmen (af hensyn til en mere korrekt billedgengivelse) efter anbefaling fra http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/Settings

Jeg har vel og mærke efter de første ca. 10 timer overhovedet heller ikke bekymret mig om, hvorvidt jeg har set på den samme kanal eller dvd i både 2 og 3 timer!

2. blæsere
Kender ikke PZ85 særlig godt - har aldrig hørt noget som helst støj fra blæserne på min PX80.

3. Refleksioner
PZ85 har en mindst lige så god refleks-behandling som PX80. Mit PX står i en meget lys stue med bl.a sidevindue mod sydvest (4,5x2,2 m) og nordøst (2x0,7+1,4). I stuen er bl.a. pendellampe over spisebord med hvad der svarer til 100w (heldigvis en elsparepærer ;o) og standerlampe med hvad der svarer til 60w - begge lampe giver lys på skærmen. Jeg har ingen problemer med refleksioner i skærmen, når jeg ser tv eller dvd, hverken dag eller aften!

4. Lyden
Til at leve med, men som for alle andre fladskærme kan jeg dog anbefale tilslutning til eksterne kvalitetshøjtalere.

5. stort skrummel
Deter vel en smagssag. Jeg synes ikke PZ85 er et skrummel (men PZ80 og PX80 er i min verden flottere).

6. Dagslys
Se svar under 3.