Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af MinardiFlatOut
For nogle måneder siden investerede jeg i et sæt Apple HomePod højttalere til mit (næsten) nye LG B4 og det var en virkelig positiv opgradering.

Imidlertid er der pludselig begyndt at opstå et mærkeligt ekko, når man har haft tændt i 5-10 minutter, og det virker som om Tv-ets egne højttalere begynder at "spille" med. Samtidig bølger lyden mellem højre og ventre kanal. Efter yderligere 5-10 minutter begynder lyden at forvrænge voldsomt, og det er ikke til at holde ud at høre på.

Har nogen af jer hørt om det før? Og hvad kan årsagen være?
Brugeravatar
Af MinardiFlatOut
... og så skynder jeg mig lige at nævne, at alt spiller perfekt igen efter at jeg slukkede for alt og genstartede systemet. Men alligevel et mærkeligt problem.
Brugeravatar
Af microscopes
Det lyder ret meget som et problem med, at TV’et og HomePod’erne pludselig “kører samtidig” via eARC/ARC eller AirPlay, så du ender med dobbelt lyd. Ekkoet og det der med at kanalerne flytter sig kan også ske, hvis LG’ens interne højttalere ikke er slået helt fra, eller hvis der er en fejl i lydoutput-indstillingerne der skifter efter lidt tid. Jeg ville først tjekke, om TV’et står til kun ekstern lyd (og ikke “TV-højttalere + HomePods”), og derefter prøve at slå eARC fra og til igen eller nulstille lydindstillingerne. Hvis det fortsætter, kunne det også være en firmware-bug mellem LG B4 og Apple-opsætningen.