Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg skal have nyt tv til stuen. Størrelse er optimalt set 85".
Jeg har læst diverse tests og gennemgået købsanbefalingerne herinde, men det er stadig en jungle synes jeg. Jeg kører Apple tv med HomePods som lyd, så smart-tv delen, remote og lyd er ikke afgørende.
Jeg har en lys stue og kommer også til at se fks. fodbold og formel 1 i dagslys.
Mine krav er HDMI 2.1 o e-Arc. Local dimming vil også være nice. Jeg har kigget på TCL 85c8k der igen er kommet ned i pris igen hos Elgiganten og står til 15.989,-.
Det får umiddelbart gode anmeldelser og opfylder i øvrigt mine krav. Og har samtidig et relativt højt NITS tal, hvilket jeg tænker alt andet lige må være en fordel, rent billedemæssigt. Især ved local dimming og i dagslys.

Er der nogen herinde der personlige erfaringer medTCL 85c8k eller andet input omkring dette tv?
Og der er jo også andre spændende tv i den størrelse og prisklasse. Jeg har bla. ligget på:
Sony 85” Bravia 5 4K Mini-LED smart TV (2025) (16.999,-)
Samsung 85" QN80F 4K MiniLED Smart TV (2025)(13.999,-)
Samsung 85" Q6F 4K QLED Smart TV (2025)(15.141,-)
Philips 77” OLED760 4K OLED Smart TV (2025)(12.999,-)

TCL'en har den bedste panelscore ved Elgiganten. Jeg er dog i tvivl om hvor stor betydning det har IRL.
Samsung har ikke Dolby Vision. Hvor stor forskel gør det, hvis man streamer film i Dolby Vision?
Er der nogen der har et bud på andre alternativer indenfor de opstillede rammer?
Hej...Jeg købte et TCL 65C855 sidste år , og er super tilfreds. Anbefalede så 2 kammerater i år at købe 65C8K , og de er super tilfredse det. Så kan godt anbefale det TCL...ville selv ønske jeg havde pladsen til det...
MVH