Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
Hvis Microsoft tillader steam på deres næste konsol får de kæmpe udfordringer med at holde deres potentielle indtægter i plus. De vil få 0% når folk køber 3rd party på steam, Microsoft store/xbox vil aldrig sælge 3rd party spil igen. Og Microsoft vil miste en stor bid af kagen hvis der sælges 1st party på steam.

Siden GOW2018 er er salget på historie drevet spil til pc kun gået en vej, ned. Så længe Sony tilbyder deres online spil til PC så tror jeg ikke det kommer til at berøre deres indtægter. Plus Sony kan lukke NIXXES. De koster vel også en del at holde kørende.
Brugeravatar
Af bendix
Rasmus Larsen skrev: 13 mar 2026, 10:06 Mindre profit til tech-giganten, billigere spil til gamere. Det tror jeg godt folk kan gamere kan leve med :)

Men mon ikke Microsoft laver nogle aftaler med disse spil-butikker, så de får en andel af salget.
Tvivler, steam har vel egentlig ikke rigtig brug for Microsoft gaming. Hvis både Microsoft, steam samt udgiver skal have en bid af kagen. Så tror jeg det bliver en udfordring at lave tilbuds pris til brugeren. :)

Vi får se med Sonys’s PC eventyr, hvis NIXXES lukker og slukker giver det i hvert bedre mening end da BluePoint uventet fik sparket. BP skulle efter sigende have pitchet Bloodbourne remake, men From Soft har vidst et ømt punkt for den IP.
Man kunne måske forestille sig et samarbejde, der gik på noget a la:
- Microsoft lader Steam kommer ind på Xbox
- Steam Machine får adgang til Xbox spil (bliver reelt en Xbox+)
- Certificerede Steam spil kommer på Xbox Game Pass
- Man sammensmelter konsol og PC spiluniverserne, hvor det er muligt, men holder fast i de unikke styrker ved hhv. konsol og PC

Det er bare spekulation.
Brugeravatar
Af bendix
Det kunne være en mulighed, men nu kommer steam jo også med den konsol du nævner og som sikkert tilbyder Xbox gamepass. Så enig, hvis der er det omtalte samarbejde. Og dér, fik Microsoft at smage samme ammunition som SEGA fik.
  • 1
  • 234
  • 235
  • 236
  • 237
  • 238