Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Søren Chr
Tabula Rasa skrev: 19 feb 2026, 21:18
Søren Chr skrev: 19 feb 2026, 20:36 Umiddelbart kan jeg ikke finde All The President’s Men i 4K i den danske ITunes. Og min er i hvert fald ikke blevet opgraderet, den er stadig kun i HD :-(
…Afspiller den i HD?
Ja, desværre. Den afspiller kun i HD
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Søren Chr skrev: 19 feb 2026, 20:36 Umiddelbart kan jeg ikke finde All The President’s Men i 4K i den danske ITunes. Og min er i hvert fald ikke blevet opgraderet, den er stadig kun i HD :-(
Vi har ikke købt den, men den står som 4K Dolby Vision hos os.
Vedhæftede filer
allpresidentsmen.jpeg
allpresidentsmen.jpeg (500.99 KiB) Vist 2068 gange
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Memento er ved at blive restaureret i 4K. De sagde for 6 måneder, at den snart ville være klar, men ingen opdatering siden, ifølge folkene på reddit.

Måske de har glemt det. De skulle nok have lavet en mental note :D
Vedhæftede filer
been-6-months-since-the-last-update-of-memento-4k-by-v0-v0l9q1wjm0qg1.jpeg_small.jpg
been-6-months-since-the-last-update-of-memento-4k-by-v0-v0l9q1wjm0qg1.jpeg_small.jpg (198.89 KiB) Vist 1025 gange
Af steadi
Mit projekt 4K-afspiller var egentlig sat i bero ud fra en betragtning om, at hvis den største forskel på disk og streaming er lyden, så er det nok ikke helt investeringen værd; jeg ender alligevel med at have hovedtelefoner på om aftenen, hvis jeg ser tv.

Men, jeg er især ret interesseret i film som Memories of Murder, In the Mood for Love, Chungking Express o.l., som alle skulle være enormt lækre i 4K... Men enten er de kun i HD eller slet ikke på iTunes?

Jeg er slet ikke gængs bruger af iTunes, så tilgiv mig min uvidenhed; er det reelt, at dansk iTunes enten slet ikke har film eller kun i HD-udgave?
Af Tabula Rasa
steadi skrev: 30 mar 2026, 20:52 Mit projekt 4K-afspiller var egentlig sat i bero ud fra en betragtning om, at hvis den største forskel på disk og streaming er lyden, så er det nok ikke helt investeringen værd; jeg ender alligevel med at have hovedtelefoner på om aftenen, hvis jeg ser tv.

Men, jeg er især ret interesseret i film som Memories of Murder, In the Mood for Love, Chungking Express o.l., som alle skulle være enormt lækre i 4K... Men enten er de kun i HD eller slet ikke på iTunes?

Jeg er slet ikke gængs bruger af iTunes, så tilgiv mig min uvidenhed; er det reelt, at dansk iTunes enten slet ikke har film eller kun i HD-udgave?
Det er desværre helt reelt og faktuelt, at den danske Itunes/Apple tv er ret langt bagud, når det kommer til 4k opgraderinger som ellers er blevet gjort digitalt tilgængelige og opgraderet på amerikansk Itunes/Apple tv (hvor film vist oftest hurtigst er tilgængelige med 4k opgraderinger).

Jeg har selv interesse i en række asiatiske film, som jeg ret gerne ville købe digitalt, men som slet ikke er tilgængelige - igen, kun på den danske Itunes,. For endnu mere irriterende er de skam tilgængelige på en lang række andre landes Itunes.

Så, det er desværre lige så faktuelt, at dansk Itunes/Apple tv både mangler en lang række film og at en relativ lang række af de film, der så er tilgængelige, ikke bliver opgraderet til 4K/HDR og/eller med Atmos. :(

Det er faktisk ret skuffende. Og når man kigger rundt, på f.eks. diverse købe- og lejetjenester, leverandører og distributører, synes jeg at der tegner sig et billede og indtryk af minimum to ting inter-relaterede ting: (1) at majoriteten af de danske tjenester, uanset leje eller køb, aktivt vælger ikke at levere film i den bedste tilgængelige kvalitet for både billede og lyd (Nordisk Film og Viaplay som eksempler, der først springer frem i hukommelsen); og (2) at danske forbrugere tilsyneladende alligevel betaler for det (og omend jeg ikke er fortaler for dynamikken, dermed efterlader meget lidt incitament hos tjenester og distributører for at ændre det).
Af JornH
Ved ikke om det er i ret opslag, men det er en god ide at se Avatar 2, før man evt. køber adgang til 3eren. Jeg syntes det hele var forvirrende at se 3eren, jeg har stadigvæk ikke set 2eren…
Af Pelle
JornH skrev: 31 mar 2026, 11:59 Ved ikke om det er i ret opslag, men det er en god ide at se Avatar 2, før man evt. køber adgang til 3eren. Jeg syntes det hele var forvirrende at se 3eren, jeg har stadigvæk ikke set 2eren…
Tak for tippet! Stadig lidt forvirret over hvornår jeg skal se 1’eren, den må komme sidst?
Af Tabula Rasa
Pelle skrev: 31 mar 2026, 13:16
JornH skrev: 31 mar 2026, 11:59 Ved ikke om det er i ret opslag, men det er en god ide at se Avatar 2, før man evt. køber adgang til 3eren. Jeg syntes det hele var forvirrende at se 3eren, jeg har stadigvæk ikke set 2eren…
Tak for tippet! Stadig lidt forvirret over hvornår jeg skal se 1’eren, den må komme sidst?
Hahahaha.....priceless!
  • 1
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94