Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mit Disney abo udløber d. 15 så er det problem løst

ja jeg er endnu en af de mange mænd der dropper Disney

Rapporter fra 2025 indikerer, at Disney+ har oplevet udfordringer med at fastholde især mandlige seere, hvilket har ført til strategiske ændringer i deres
indholdsproduktion.

Her er de væsentligste punkter:

Fald i mandlige seere: Analyser og forlydender i 2025 viste, at Disney+ i en periode mistede en betydelig del af sin abonnentbase, med særligt fokus på den mandlige målgruppe.

Kritik af indhold: Disney er blevet kritiseret for at have fremmedgjort kernefans af Marvel og Star Wars-franchises, hvilket menes at have drevet mange mandlige seere væk.

Fokus på "woke" og politiske budskaber: Kritikere mener, at Disney har ændret elskede, mande-dominerede brands til livsstilsbrands med feministiske budskaber og belæringer, frem for at fokusere på helte og god historiefortælling.

Dårlig portrættering af mandlige karakterer: Mange mandlige karakterer i nyere Disney-projekter bliver beskrevet som svage, feje eller inkompetente, mens kvindelige karakterer fremstår som de stærke helte.

Svigtende kvalitet i Marvel og Star Wars: Film og serier fra disse franchises har haft en meget svingende modtagelse, hvilket har fået seere til at forlade brandet.

Kulturel afstand: Disney-ledelsen har i nogle tilfælde fremmedgjort en del af det mandlige publikum ved at kalde dem "toksiske", hvilket har ført til en bevidst fravælgelse af virksomhedens indhold.

Så kort godt Disney - I skal sgu til sadle om for hvis I forsætter med jeres woke mandefjendeske pis så kommer vi ikke tilbage
KimKaos skrev: 07 feb 2026, 15:20 Fokus på "woke" og politiske budskaber: Kritikere mener, at Disney har ændret elskede, mande-dominerede brands til livsstilsbrands med feministiske budskaber og belæringer, frem for at fokusere på helte og god historiefortælling.
LOL
Naiera skrev: 07 feb 2026, 15:52
KimKaos skrev: 07 feb 2026, 15:20 Fokus på "woke" og politiske budskaber: Kritikere mener, at Disney har ændret elskede, mande-dominerede brands til livsstilsbrands med feministiske budskaber og belæringer, frem for at fokusere på helte og god historiefortælling.
LOL
Jeg ved godt at du ikke kan lide den slags fakta - men fakta er fakta og mænd forsvinder i hobetal fra Disney

Og Disney woke er en stor debat i USA og unge mænd dropper Disney

Rapporter fra 2025 indikerer, at The Walt Disney Company oplever udfordringer med at fastholde især unge mandlige seere (Gen Z, 13-28 år) på Disney+ og i biografen. Denne demografiske gruppe har i stigende grad søgt mod alternativer som YouTube, gaming og "meme-cinema", hvilket har fået Disney til at overveje deres indholdsstrategi.

Her er de væsentligste punkter vedrørende faldet i mandlige seere:

Strategiskift væk fra traditionelle mandlige genrer: Disney har i en længere periode fokuseret på kvindelige eller mere kønsneutrale historier, hvilket ifølge kritikere har efterladt et tomrum for klassiske "action/drenge-film", der tidligere var populære.

Marvel og Star Wars træthed: Fans af Marvel Cinematic Universe (MCU) og Star Wars har udvist faldende interesse, og rapporter tyder på, at disse franchises ikke længere garanterer et trofast, ungt mandligt publikum.

https://www.kristeligt-dagblad.dk/kultu ... es-indhold

https://16-9.dk/2025/01/hollywoke/

https://genbib.dk/work/work-of:870971-a ... pe=artikel

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other ... r-AA1BMdHc

https://cylle.com/1430/virksomheder-mister-penge-woke/
kennethb skrev: 22 jan 2026, 13:30 Januar 26.. Det er bom stille omkring den nye ATV 4K... (vi glædede os i denne tid ;-)

Kan det være fordi den får en "større" chip end først gættet...
- Eller kan det være fordi der stadig er flimmer med SIRI..??
- Eller... ?
Mit bud er, at det vi ved er at sidste lancering var 2022. Så det siger egentlig ikke så meget. Og så var der noget rygte om kode referencer i noget software som måske pegede på at en evt. kommende ATV kunne få A17Pro. Resten er ikke andet end ikke særlig holdbare spekulationer, som intet grundlag har fra Applekilder.

Der er efter min mening intet der giver anledning til at tro eller spekulere i at en ny boks har været på vej eller er blevet udsat. Jeg tror bare mange ønskede at se noget nyt og så stak spekulationerne lidt af henover en 1,5 års tid.
Der var en her i forumet som ville vente på den "nye" ATV. Det er nu 1 år siden. Den gang mente jeg også at det ikke kan betale sig at vente fordi vi intet ved og man kan risikere at vente meget lang ubestemt tid.
Det vi kan antage er at der aldrig har været en ny boks på vej og at Apple sandsynligvis har tænkt at den nuværende er fin indtil videre.

Så hvis det er fordi du godt kunne tænke dig at købe en ATV boks, kan det ikke betale sig at vente. Og så er det heller ikke en kæmpe udskrivning i ens økonomi, hvis der skulle komme en ny mere interessant ATV boks. Man kan vel altid komme af med sådan en boks til en plov.
Og ATV har bevist sin driftsikkerhed indtil videre i over 10 år fra 2015, som stadig supporteres med sidste nye software version, så en boks fra 2022 er ikke på vej i graven.
Jeg tænker en dags mere venten betyder en dag mere uden ATV's gode oplevelse på sit TV.

Men derfor kan spekulationer og rygter stadig være interessante. Det synes jeg.
  • 1
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127