Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Nu da der kører fine priser på Philips OLED, så overvejer jeg kraftigt at købe et nyt 77" tv og kigger meget intenst på Philips OLED810 som fås til 16.990, men kan se OLED910 fås til 19.990. Er den de 3.000 ekstra værd?

Jeg har ekstern soundbar så behøver ikke den ekstra lydopgradering der er i 910, men er mere i tvivl om den ekstra billede kvalitet er det værd.

Eller er der andre TV jeg bør overveje kraftigt? Kan også se gode priser på LG OLED C5, men synes nok at Philips OLED810 ud fra det folk skriver er de ekstra penge værd.

Eller hvad siger folket?

/Kim
Hej Kim. Jeg synes, at merprisen op til OLED910 er godt givet ud. Det er RGB Tandem OLED-panelet, der sidder i OLED910, så det er noget mere lysstærkt og gengiver bedre farver, altså gode egenskaber til HDR-billedkvalitet.

Samme panel sidder i LG G5 og Panasonic Z95B, men de er dyrere i 77", så jeg synes, at det er en god pris på 77" Philips OLED910.

Philips OLED810 er også et rigtig godt TV, men det er det "normale" OLED-panel. Det samme som i LGs C5-serie.
Rasmus Larsen skrev: 02 jan 2026, 10:44
Hej Rasmus,

Tak for hurtigt svar. Det frister godt nok efter at have læst dit svar.

Jeg ved godt du ikke kan spå og kigge ind i fremtiden, men set ift tidligere, er det så ikke bedste pris de 19.990 for OLED910 og formentlig laveste pris vi ser inden der kommer nye modeller og der skal sælges ud?

/Kim
Kan se at man også kan købe Samsung S95F til samme penge som Philips 910.
Samsung har jo deres oneboks, så der ikke er alt det elektronik bag skærmen.
Er det et reelt valg ift Philips 910+? For synes at have læst nogle skriver Samsung er mere mat i billedet.
Er der nogen af jer, der har erfaring med Ambilight-forskellene mellem 810 og 910 i praksis – især til film i mørkt rum? Og hvordan med HDR-lysstyrke, kan man faktisk se forskel i daglig brug, eller er det mest på papiret?

Jeg overvejer også LG C-serien som alternativ, men er lidt bekymret for at miste Ambilight.
Der kan fint fås surround og Dolby Atmos uden en Reciver, der skal i stedet for bruges en Soundbar der er kompatibel med Dolby Atmos.
Det er jo ikke det spørgsmålet går på! Der spørges om der kan tilføjes separate højttalere uden en Surround-receiver, der kan "arbejde" sammen med TVets indbyggede højttalere, og det er ikke muligt!
Derfor er der skrevet som der er, at man uden en Reciver så skal bruge en soundbar.