Hvordan syntes du egentlig pro versionens blæser og buzzing noise lyde er blevet, efter diverse opdateringer? Kan du mærke/hører en forskel. Den der high pitch lyd?
Rasmus Larsen skrev: ↑12 dec 2025, 10:48[..]to nye Tomb Raider spil, eller dvs. det ene er remake af Tomb Raider: Legacy of Atlantis som kommer i 2026. [..] Det sidste Tomb Raider var ikke så godt, men dem inden da var super, så jeg glæder mig også
Samme her. Jeg har også nydt flere af spillene i serien, inklusiv det første, hvor man straks genkender settings i traileren til remaket – som var det i går, man spillede det.
Det ser ud til, at både Atlantis‑remaket og Catalyst vil løfte grafikken i Tomb Raider‑serien til nye højder. Nanite‑detaljegraden (eller renderopløsningen?) virker ikke helt så ekstrem i traileren (men det skal jo også kunne køre og det er trods alt markant bedre end hvad vi så i Witcher demoen), men nanite gør stadig arbejdet og gør billedet mere artifact og LOD free. Lumen GI ser også ud til at være med (selv om det langt fra er min favorit lys-teknik). Men det største spring kommer tydeligvis fra Metahuman‑teknologien: Croft fremstår mere “ægte” end nogensinde, særligt i ansigtet, hvilket næsten var det mest imponerende i traileren. Nanite og Lumen ligger tæt på kvaliteten fra Lumen in the Land of Nanite‑demoen, men Metahuman‑aspektet løfter selve præsentationen af protagonisten langt over det niveau man så den gang.
Det bliver spændende at se, hvor meget af den tekniske ambition de kan presse ind i en PS5‑udgave her i konsollens senere år. Kombinationen af Nanite og Lumen har tidligere været ret udfordrende i mere grafisk komplekse titler, noget som flere titler har brækket nakken på, på platformen. Men med massivt optimeringsarbejde har vi trods alt set både Lumen in the Land of Nanite‑demoen og Matrix Awakens‑demoen køre på platformen, såvel som Witcher demoet, der dog så ud til at have meget lav og ret kompromiterende renderopløsning – Men hvem ved, hvor langt de kan tage det med Tomb Raider på den gamle platform? Det bliver spændende at følge. Jeg er dog langt mere tryg ved, hvad PS6‑udgaven vil kunne levere i konsol-land på titlen, formenligt uden at skulle skrue lige så meget ned for mere krævende settings, ikke at forglemme udsigten til højere render‑opløsning og bedre opskalering.
Remaket kommer vel nærmest til at fungere som en slags prælude til Catalyst der vel også kan få langt større scope end den helt gamle klassikers gameplay, med mindre de for alvor gør sig kreative og sprænger rammerne for hvad det gamle oprindeligt havde.
Rasmus Larsen skrev: ↑29 dec 2025, 07:39
Ærgerligt at det tager så lang tid at udvikle spil efterhånden, eksemplificeret af Naughty Dogs udgivelser
Indie to the rescue
Mens GTA 6 formentligt har været under udvikling i op til 8 år når det udkommer (og sikkert op til 9-10 år hvis man tæller de senere grafiske opgraderede PC og PS6 versioner med), så har indie titler som Keeper og Clair Obscur: Expedition 33 m.fl. formentlig ikke taget meget over 4-5 år. Og den slags kan man jo heldigvis underholde sig med i mellemtiden, mens man venter
Jeg er vild med indie-spil Jeg har gennem tiden spillet det meste fra Double Fine / LucasArts, så Keeper er også på listen. Grim Fandango står stadig som et af mine favoritspil.
Clair Obscur: Expedition 33 har jeg faktisk afskrevet, da turn-based RPG'er ikke lige er mig, selvom jeg er rimelig åben for at prøve alle typer spil. Det eneste turbaserede spil, der har fanget mig, er nok Civilization. Jeg har givet Final Fantasy mange chancer, men det fanger mig ikke. Jeg vile også rigtig gerne kunne lide Fantasian, men blev nødt til at stoppe efter et par timers spil.
Er der nogle der evt har en ide om hvornår Sony har tænkt sig at release den store lovede PS5 Pro opdatering? Jeg ved det skulle være i 2026. Nogle der har en ide?
Nogle mener det er derfor at GTA og 007 James bond first light er blevet skubbet/forsinket.
Jeg håber opdateringen er bedre end PSSR. Det skuffer syntes jeg.
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.